Na zdjęciu (od lewej): Mariusz Turski, co-founder bValue, Artur Racicki i Piotr Hołubowicz – założyciele SEEDiA oraz Maciej Balsewicz, CEO bValue
– Wybraliśmy bValue ze względu na doświadczenie funduszu w sektorze, w którym się poruszamy oraz szeroką sieć kontaktów. Niewiele jest funduszy znających się na budowie hardware’u i potrafiących efektywnie wesprzeć startupy w dziedzinie produkcji i logistyki – mówi Piotr Hołubowicz, założyciel SEEDiA. Wraz z Arturem Racickim projektuje i tworzy inteligentne urządzenia infrastruktury miejskiej zasilane panelami solarnymi takie jak ławki, standy, przystanki i meble. Na rozwój swojego biznesu potrzebowali środków.
Wpisani w ideę smart city
Te pozyskali od funduszu inwestycyjnego bValue, którego członkiem jest m.in. Rafał Brzoska, Prezes Integer. To do niego odezwali się założyciele SEEDiA i przedstawili mu swój pitch deck. Przekonywali w nim, że tworzą ekologiczne urządzenia, wyposażone w moduły do ładowania np. smartfonów, moduł Wi-Fi, czujniki smogu, ekrany czy moduły z dźwiękiem. Jak twierdzą, ich projekt estetyką i funkcjonalnością „wpisuje się w ideę smart city i już ułatwia życie mieszkańcom kilku miast w Polsce”.
Spółka posiada 5 linii wzornicznych swoich rozwiązań, każdą dopasowaną do sektoru klientów, do których jest kierowana. Za swoje rozwiązania otrzymała międzynarodowe nagrody: Człowiek roku za promowanie OZE, Firma roku za promowanie OZE, Innovator roku, czy 15. miejsce w rankingu kreatywnych w biznesie Brief. – SEEDiA była obecna również na GMIS Summit w Abu Dhabi na specjalne zaproszenie organizatorów, czy na Hanower Messe, reprezentując region Małopolski – dodaje Hołubowicz.
Mocny i funkcjonalny produkt
Dlaczego fundusz bValue zdecydował się zainwestować właśnie w ten startup? – SEEDiA ma przede wszystkim mocny produkt, który cechuje się dobrym designem i funkcjonalnością. Zanim na dobre rozpoczęli produkcję już mieli pełny portfel zamówień. Według nas również wyróżnia się zespół (m.in. produktowiec + sprzedawca jako founderzy), poparty doświadczeniem w danym sektorze oraz biznesie – mówi Maciej Balsewicz, CEO w bValue. Cały proces od pierwszego spotkania do podpisania termsheetu trwał ok. miesiąca.
Członkowie funduszu chcą wspierać spółkę swoją wiedzą i kontaktami w Polsce i zagranicą. – Jesteśmy też w stanie pomóc takiej młodej firmie w organizacji kluczowych funkcji, mam tutaj na myśli, produkcja, sprzedaż oraz raportowanie zarządcze – dodaje Maciej Balsewicz. W ciągu kolejnych 12 miesięcy SEEDiA zamierza zainstalować w Polsce ok. 300 urządzeń. Inwestycja bValue pozwoli firmie na rozwój nowych produktów, rozwój istniejących mocy produkcyjnych, a także wparcie działań sprzedażowych.