Jedna kampania crowdfundingowa i kilka rekordów: Female Invest z 10,3 mln euro na finansową aplikację dla kobiet

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Jedna kampania crowdfundingowa i kilka rekordów: Female Invest z 10,3 mln euro na finansową aplikację dla kobiet

Udostępnij:

Startup Female Invest, który stworzył aplikację finansową wyrównującą szanse kobiet, zamyka rundę finansowania serii A. Spółka pozyskała 10,3 mln euro, ustanawiając przy tym kilka rekordów crowdfundingu.

Platforma została zaprojektowana przez Female Invest tak, aby pomóc kobietom w maksymalizacji ich potencjału finansowego. Korzystając z platformy, kobiety zyskują wiedzę pozwalającą na rozpoczęcie inwestowania. Obecnie z modelu subskrypcyjnego korzystają ponad 73 000 osoby ze 123 krajów. Do kompletu informacji trzeba jeszcze dodać ponad 512 000 obserwujących na platformach mediów społecznościowych.

Founderkami założonej w 2009 roku spółki są Emma Due Bitz, Camilla Falkenberg i Anna-Sophie Hartvigsen. Stworzona przez nich platforma to efekt własnych doświadczeń związanych z osobistymi finansami. Dostrzegając dysproporcje między płciami w zakresie inwestycji i oszczędności, stworzyły platformę, aby zniwelować wyraźne różnice.

Rekordowy crowdfunding

Female Invest pozyskała 9,4 mln euro od funduszy venture capital Educapital i Rubio. Ponadto firma uruchomiła kampanię crowdfundingową wyłącznie dla swoich członków na Seedrs, która zebrała dodatkowe 900 tys. euro. Dlaczego jest to informacja warta uwagi? Zrealizowana przez startup kampania pobiła kilka światowych rekordów, w tym:

  • największą liczbę wstępnie zarejestrowanych uczestników (ponad 12 000);
  • najszybsze zebranie 1 miliona dolarów (900 tys. euro) w zaledwie 4 minuty;
  • największą liczbę kobiet-inwestorów w jakiejkolwiek kampanii crowdfundingowej (94%).

– Jesteśmy absolutnie zdumione, że nasza społeczność zainwestowała milion dolarów w zaledwie 4 minuty, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że mieliśmy limit kwoty, jaką każda członkini mogła zainwestować. Od lat nasze członkinie prosiły o kampanię crowdfundingową, więc wiedzieliśmy, że jest na nią popyt, ale przewidywaliśmy, że zamknięcie rundy zajmie co najmniej kilka dni – powiedziała Camilla Falkenberg, współzałożycielka Female Invest.

Finansowe wsparcie dla kobiet

Jeśli wziąć pod uwagę, że według wielu raportów mniej niż 2% finansowania trafia do firm założonych przez kobiety, to końcowy efekt osiągnięty przez Female Invest nabiera dodatkowego znaczenia. W czasach, gdy 70% akcji jest w posiadaniu inwestorów płci męskiej, a pracownice przechodzą na emeryturę z około dwiema trzecimi mniejszymi emeryturami w porównaniu z mężczyznami (badanie Nest – październik 2020 r.), Female Invest ma na celu wypełnienie luki inwestycyjnej między płciami. Platforma zapewnia kobietom umiejętności niezbędne do zarządzania własnymi finansami i osiągnięcia niezależności finansowej. Badania przeprowadzone przez Warwick Business School pokazują, że kobiety, które inwestują, mają tendencję do osiągania lepszych wyników niż mężczyźni pod względem zwrotów z inwestycji. To, w opinii founderek, jeszcze mocniej podkreśla potrzebę stworzenia platformy finansowej zorientowanej na kobiety.

– Kobiety pozostają finansowo w tyle w każdym kraju. Zarabiają mniej, oszczędzają mniej i inwestują mniej z tych pieniędzy, które mają. Naszym celem w Female Invest jest wypełnienie tej luki tak szybko i skutecznie, jak to tylko możliwe – tak Anna-Sophie Hartvigsen, współzałożycielka Female Invest, wyjaśnia misję platformy.

Hillary Clinton i Emma Watson są na „tak”

Współzałożycielki uczestniczyły w prestiżowym akceleratorze Y Combinator w Dolinie Krzemowej w 2021 r., były współautorkami bestsellera Sunday Times „Girls Just Wanna Have Funds” i znalazły się na liście 30 Under 30 magazynu Forbes w dziedzinie finansów. Poparcie ze strony znanych osobistości, takich jak Hillary Clinton i Emma Watson, jeszcze bardziej podsyciło emocje wokół prowadzonego przez nie startupu.

Ze średnią roczną stopą wzrostu (CAGR) na poziomie 240%, Female Invest przyciąga użytkowniczki ze 120 krajów. Obecnie 40% osób pochodzi z Wielkiej Brytanii. Dzięki nowemu kapitałowi firma planuje oficjalnie wystartować w USA, rozszerzyć swoją ofertę handlową i kontynuować skalowanie swojej działalności.

– Porady finansowe dla kobiet często koncentrują się na oszczędzaniu pieniędzy na urodę, ubrania, jedzenie i wyjścia. Istnieje jednak znaczna luka w zasobach, które pomagają kobietom rozwijać swoje pieniądze poprzez inwestycje – Camilla Falkenberg podkreśla potrzebę ponownego opracowania porad finansowych dla młodych kobiet.

Czytaj także: