Trochę shopping, trochę TikTok
Założony w 2021 roku startup Tilt to platforma zakupowa, której celem jest angażowanie społeczności. Aplikacja Tilt wzoruje się m.in. na TikToku, umożliwiając sprzedawcom występowanie jako twórcy treści. Użytkownicy Tilt mogą kontaktować się ze sprzedawcami za pośrednictwem transmisji na żywo. Skąd takie rozwiązanie? Przedstawiciele startupu twierdzą, że tradycyjne zakupy online stały się zbyt bezosobowe.
– Nasza wizja wykracza poza zwykłe ulepszanie doświadczeń związanych z odsprzedażą; jesteśmy zaangażowani w budowanie najbardziej tętniącej życiem społeczności w handlu na żywo na całym świecie. To finansowanie zapewni nam dalsze innowacje, dzięki czemu każda transmisja na żywo nie będzie tylko transakcją, ale naprawdę angażującym i przyjemnym doświadczeniem – powiedział Neil Shah, współzałożyciel Tilt.
Shah był wczesnym pracownikiem Revolut, który niedawno wycenił się na 45 miliardów dolarów, potwierdzając tym samym swoje aspiracje do pozycji globalnego lidera ekspansji i autoryzacji.
Nowe oblicze zakupów?
Runda finansowania była prowadzona przez Balderton Capital, angażując również istniejących inwestorów TQ Ventures, Earlybird i Seedcamp.
– Tilt przełamał nasze tradycyjne rozumienie zakupów na żywo w Wielkiej Brytanii. Zyskał ponad pół miliona użytkowników w ciągu pierwszego roku od uruchomienia. To coś, co wielu dużym graczom nie udało się pomimo sukcesów w Azji. Dzięki nieustannemu skupieniu się Neila i Abhiego na innowacyjnych funkcjach i zaangażowaniu społeczności w celu zapewnienia najlepszych doświadczeń zarówno kupującym, jak i sprzedającym, jesteśmy podekscytowani współpracą z zespołem, aby przenieść Tilt na wyższy poziom – powiedział Daniel Waterhouse, partner w Balderton Capital.