Groupon – globalny lider rynku zakupów grupowych – zaprasza studentów i absolwentów kierunków ekonomicznych i marketingowych na Groupon Day, zorganizowany wspólnie z działającym przy SGH Studenckim Naukowym Kołem Marketingu.
18. listopada w Auli Spadochronowej Szkoły Głównej Handlowej szefowie i pracownicy Groupon Polska – podczas wykładów, szkoleń oraz dyskusji – opowiedzą, jak genialny pomysł przekształca się w realny biznes, który przeobraża rynki marketingu online i e-commerce na całym świecie. Całodniowe spotkanie odbędzie się w przestrzeni odtwarzającej atmosferę i luz panujący w biurach Grouponu na całym świecie, gdzie nudne biurka chętnie porzucane są na korzyść wygodnych sof i puf, zaś problemy rozwiązywane są przy partyjce piłkarzyków.
Formuła Groupon Day jest inspirowana prawdziwą historią, która zapoczątkowała tryumf Grouponu na polskim rynku. W marcu 2010 roku na berlińskim lotnisku doszło do spotkania trzech młodych absolwentów SGH, pracujących nad własnym startupem CrocoDeal oraz menedżera z doświadczeniem w serwisie eBay, z szefami europejskiego inkubatora Rocket Internet i sieci CityDeal. W ciągu zaledwie 30 minut oceniono potencjał biznesowy projektu i całego zespołu, ustalono warunki współpracy oraz przekształcono projekt CrocoDeal w polski oddział CityDeal. Kilka tygodni później CityDeal został przejęty przez Groupona, a cała wymieniona czwórka z powodzeniem kieruje polskim Grouponem do dzisiaj.
Sam Groupon jest przedsięwzięciem niezwykłym, tak jak niezwykłe są losy jego założyciela. Andrew Mason jest z wykształcenia muzykiem, jednak bardziej pociągał go biznes i nowe media. Swoją pierwszą firmę, zajmującą się dostawą kanapek do biur, założył gdy miał 15 lat. W trakcie nauki w szkole średniej oraz studiów pracował jeszcze m.in. jako projektant stron internetowych oraz technik w studiu nagraniowym. W 2007 roku uruchomił The Point – internetową platformę łączącą funkcję portalu informacyjnego oraz serwisu społecznościowego. Zlokalizowany w Chicago The Point musiał zarabiać na swoje utrzymanie sprzedażą reklam, co nigdy nie było zadaniem łatwym. Mason, zastanawiając się nad bardziej skutecznymi sposobami zachęcenia przedsiębiorców do współpracy, wpadł na pomysł, aby zamiast sprzedawać lokalnym biznesom przestrzeń reklamową, zaoferować klientom atrakcyjne rabaty na usługi lub produkty, ale tylko wówczas gdy zbierze się ich odpowiednia grupa. Przedsiębiorcy zyskują w ten sposób nowych klientów, zaś klienci poznają nowe miejsca i otrzymują pełnowartościowy produkt lub usługę za znacznie mniejsze pieniądze.
Słowami kluczowymi w tym innowacyjnym pomyśle były „grupa” i „kupon” (ang. „group” i „coupon”). Ze zbitki tych słów powstał właśnie Groupon, który zadebiutował pod własnym szyldem w listopadzie 2008 roku. Dziś Groupon jest obecny w 48 krajach na 5 kontynentach, zaś na okładce wydania z sierpnia 2010 roku amerykański Forbes określił Groupon najszybciej rozwijającą się firmą internetową wszech czasów.
źródło: informacja prasowa