Wcześniej, bo w lipcu tego roku, Alphabet obiecał Waymo kolejne 5 miliardów dolarów. Nie podano więcej szczegółów, ograniczając się jedynie do komunikatu, że jest to „wieloletnie” zobowiązanie. Do listopadowej rundy dołączyli również Andreessen Horowitz, Silver Lake, Fidelity, Tiger Global, Perry Creek i T. Rowe Price. Przedstawiciele Waymo nie zdecydowali się ujawnić, ile zainwestował każdy z nich.
Waymo chce wjechać do nowych miast
To druga zewnętrzna runda pozyskiwania funduszy przez Waymo i pierwsza od czasu serii B o wartości 2,25 miliarda dolarów w 2020 roku, która ostatecznie wzrosła do 3,2 miliarda dolarów. Firma zajmująca się pojazdami autonomicznymi twierdzi, że wykorzysta fundusze na ekspansję w nowych miastach i dalszy rozwój swoich autonomicznych możliwości dla „aplikacji biznesowych”.
Zaznaczmy, że od czasu poprzedniej rundy, spółka Waymo zaprzestała działalności w obszarze autonomicznego transportu ciężarowego. Zamiast tego firma skupiła się niemal całkowicie na swojej usłudze przywoływania przejazdów robotami. Obecnie startup komercyjne obsługuje usługi robotaxi w San Francisco, Los Angeles i Phoenix i rozszerza swoją działalność na Austin i Atlantę. Waymo oferuje płatne przejazdy dla ponad 100 000 klientów tygodniowo na tych trzech pierwszych rynkach i oferuje przejazdy z i na lotnisko w Phoenix. Działa również na autostradach w Phoenix i San Francisco.