Proces zdalnego wnioskowania ma być intuicyjny i prosty, a na każdym etapie klient będzie mógł skorzystać ze wsparcia opiekuna. Dokumenty kredytowe można dostarczać zdalnie, a bank będzie informował o statusie wniosku za pomocą komunikatów push, SMS-ów i maili.
Podnieść wskaźnik bankowej digitalizacji
Prezes Cezary Stypułkowski podkreślił, że infrastruktura sektora bankowego wciąż wymaga rozwoju, aby w pełni obsłużyć klienta zdalnie. Jak zaznacza Stypułkowski, kredyty hipoteczne to produkt, przy którym kontakt osobisty ma duże znaczenie i właśnie dlatego bank wykonał „dużą pracę”, aby umożliwić klientom realizowanie tego procesu zdalnie, a szczególnie orientowanie się co do warunków kredytu i inicjowanie online wniosku.
Wprowadzenie cyfrowej hipoteki to kolejny krok banku w kierunku podniesienia wskaźnika digitalizacji. Na koniec września wskaźnik ten wynosił 93%, a bank dąży do osiągnięcia poziomu niemalże 100%, umożliwiając klientom załatwianie prawie każdej sprawy online. Obecnie 3,4 mln klientów aktywnie korzysta z bankowości mobilnej.