To kolejne znaczące wsparcie finansowe dla 11x, które niedawno pozyskało 24 miliony dolarów w rundzie Serii A, o której pisaliśmy na początku października.
Firma poinformowała również o przejęciu amerykańskiego startupu Okpit, który rozwija narzędzia AI automatyzujące rutynowe połączenia telefoniczne między pracownikami ochrony zdrowia a pacjentami. Dzięki tej akwizycji firma rozszerza swoje działania, zbliżając się do rynku opieki zdrowotnej w USA.
Kim są „cyfrowi pracownicy”?
11x rozwija technologię „cyfrowych pracowników”, tj. inteligentnych narzędzi, które są w stanie realizować zadania sprzedażowe i wspierać funkcje obsługi klienta. Zgodnie z zapowiedziami, w nadchodzącym roku firma planuje wprowadzić na rynek kolejne cyfrowe narzędzia oraz zwiększyć liczbę pracowników, w tym kluczowych specjalistów w San Francisco.
– Każdy nowy pracownik cyfrowy zastąpi pracę 11 pełnoetatowych pracowników, zarządzając jeszcze szerszym zakresem zadań związanych z rynkiem, od zarządzania potencjalnymi klientami po analitykę rurociągów – powiedział Hasan Sukkar, dyrektor generalny i założyciel 11x.
Firma, która obecnie obsługuje 200 klientów, w tym Otter.AI, Airwallex i Datastax, odnotowała pięciokrotny wzrost przychodów w 2024 roku i osiągnęła rentowność. 11x przyciągnęło uwagę globalnych inwestorów, w tym japońskiego giganta inwestycyjnego SoftBank, który wcześniej określił 11x jako jeden z obiecujących europejskich startupów AI.
Czytaj także:
- Cyfrowi pracownicy AI wywalczyli inwestycję dla 11x.ai: a16z na czele rundy wartej 50 mln USD na rozwój AI do handlu
- Market One Capital inwestuje w Connecty AI: 1,8 mln USD na opanowanie „chaosu danych”