Czym jest Wasz projekt?
Surge Cloud to polska firma specjalizująca się w procesach Cyfrowej Transformacji i Handlometrii dla punktów sprzedażowych. Stosując kompleksowe rozwiązania w tych obszarach, bazujemy na naszym ponad 3-letnim doświadczeniu we wdrażaniu systemów opartych o IoT. Handlometria to pojęcie dotyczące procesów, które stanowią rdzeń działalności Surge Cloud. Wykorzystując IoT i algorytmy uczenia maszynowego mierzymy i analizujemy dane o wszelkich zdarzeniach w handlu stacjonarnym – badamy zachowanie towaru i ludzi. Posiadając własne zaplecze R&D samodzielnie tworzymy sensory, nadajniki, bramki sieciowe, tudzież oprogramowanie, które pozwala na bezinwazyjne i skuteczne przeprowadzania tych działań.
Jaki problem rozwiązujecie?
To, co dziś możliwe jest w e-commerce, my przenosimy do handlu offline. Automatyzujemy, upraszczamy, optymalizujemy procesy analityczne oraz controllingowe, by zwiększać sprzedaż w punktach stacjonarnych. Efektami naszych działań są: automatyzacja merchandisingu, gruntowne wsparcie personelu sklepowego, czy też analiza zachowań klientów, którą ukazujemy w postaci przejrzystych danych. To wszystko przekłada się na optymalizację/obniżenie kosztów sprzedaży.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Specjalizujemy się we współpracy z firmami, którym zależy na zwiększaniu wolumenu oraz maksymalizacji efektów działań sprzedażowych. Są to między innymi producenci, sieci handlowe i importerzy z rynków FMCG, RTV, AGD, fashion, sport, DIY, home decor oraz automotive. Współpracujemy m.in. z Grupą Orange i agencją badawczą Nielsen. Wspólnie oferujemy nową jakość w zakresie analityki w punktach sprzedaży offline.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Dostarczamy technologię oraz wiedzę, która ogranicza koszty merchandisingu naszych klientów z branży FMCG, automotive, fashion. Zmniejszamy liczbę dojazdów do punktu handlowego w skali roku, mając dostęp do pełnej informacji o produkcie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu wiemy jak rotuje produkt, jaka jest jego dostępność na półce sklepowej i jakie zainteresowanie wywołuje wśród klientów sklepu.
Kto stoi za projektem?
Za powstanie projektu odpowiadają ludzie związani od lat ze spółkami z pogranicza nowych technologii, teleinformatyki oraz handlu i nieruchomości. Aktualnie o sile Surge Cloud stanowi grupa 13 osób, posiadających kompetencje z obszaru R&D, zarządzania projektami, czy też marketingu.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Nasze ponad 3-letnie doświadczenie zaowocowało niezależnością technologiczną – posiadamy własną bazę R&D, która przyczynia się do szybkiej realizacji zaplanowanych projektów. Zależnie od sektorów, wdrożenie najbliższych projektów zaplanowane jest na ostatni kwartał 2017 rok lub początek roku 2018. Aktualnie mamy podpisane umowy na 13 projektów, które zrealizowane zostaną w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Są to głównie przedsięwzięcia na bazie współpracy z największymi sieciami handlowymi, producentami FMCG i dealerami samochodowymi.
Jakie są plany rozwoju?
Na tę chwilę ukończyliśmy etap tworzenia prototypów oraz oprogramowania. Jesteśmy po wielu zaawansowanych rozmowach i konsultacjach z naszymi klientami. Doprowadziliśmy podstawowe produkty do etapu produkcji wielkoseryjnej i rozpoczynamy wdrożenia u klientów. Na początek następnego roku chcemy przygotować serię Case Study dla rynku. W przyszłym roku planujemy też duże ruchy kapitałowe oraz pozyskać pierwszych zainteresowanych poza Polską. Sukcesywnie będziemy również powiększać nasz zespół oraz poszerzać zasięg działalności.