W trakcie Demo Day poznaliśmy najlepsze mazowieckie startupy, które łączą pozytywny wpływ społeczny z innowacyjnymi technologiami. To zwieńczenie kilku miesięcy intensywnej pracy w ramach akceleracji, obejmującej mentoring, warsztaty oraz szereg spotkań networkingowych.
Wyjątkowe osiągnięcia mazowieckich startupów
Startupy uczestniczące w akceleracji Mazovian Startup IV osiągnęły imponujące rezultaty – w trakcie programu zdobyły łącznie ponad 20 mln zł finansowania oraz stworzyły ponad 50 nowych miejsc pracy. Te liczby potwierdzają, że inicjatywy wspierające przedsiębiorczość na Mazowszu realnie wzmacniają lokalny ekosystem biznesowy i wpływają pozytywnie na życie mieszkańców.
Laureaci Mazovian Startup IV
Podczas Demo Day 12 zespołów zaprezentowało swoje projekty przed jury, które wybrało zwycięzców programu:
I miejsce (50 000 zł): WOO – Well Over One
Twórcy aplikacji wspierającej zdrowie psychiczne – Ada Jakimowicz i Rafał Dębski – zdobyli główną nagrodę. Projekt został doceniony za innowacyjne podejście do walki ze stresem i poprawy dobrostanu użytkowników, poprzez wsparcie terapeuty AI.
II miejsce (15 000 zł): CombatCare
Nikoletta Magdalena Buczek, Anna Czubowicz oraz Michał Antczak, opracowali system dozownika mechanicznego z hydrożelowym materiałem do tamowania krwotoków. Ich innowacja może znaleźć zastosowanie w wielu dziedzinach, w tym w ratownictwie i medycynie wojskowej.
III miejsce (10 000 zł): Wolne Dyżury
Platforma stworzona przez Paulinę Pergoł-Metko i Maję Pawłowską łączy pracowników medycznych z placówkami, pomagając w szybkim znalezieniu zastępstw i ułatwiając planowanie dyżurów.
Wsparcie dla innowacji w Mazowszu
– Demo Day to dowód na to, jak wielką siłę ma współpraca i zaangażowanie wielu Decydentów, którzy razem mogą tworzyć skuteczny ekosystem rozwoju przedsiębiorczości. Jesteśmy, też wdzięczni, że dzięki konsekwentnemu wsparciu Województwa Mazowieckiego możemy realizować ambitne inicjatywy, takie jak Mazovian Startup, które napędzają rozwój innowacyjnych przedsiębiorstw. Sukces tego wydarzenia nie byłby możliwy bez partnerów programu zwłaszcza strategicznych, takich jak ROHLIG SUUS Logistics, Carrefour Polska, PwC Polska, Google for Startups,którzy zaangażowani byli w realizację programu a także wsparcie mentorskie startupów. To nie tylko program – to prawdziwa społeczność ludzi tworzących innowacje! – mówi Adrian Migoń, CEO Youth Business Poland.
Panel alumni – inspiracje z poprzednich edycji
Uczestnicy mieli także okazję wziąć udział w panelu dyskusyjnym z alumnami wcześniejszych edycji programu. Swoim doświadczeniem podzielili się: Marcin Owczarczyk, CEO Wycieczkomat, Urszula Gielniowska, CEO Wellneskin, Mariusz Pitura, CEO Pogaduszki.
Ci przedsiębiorcy po zakończeniu akceleracji pozyskali już łącznie ponad 5 mln zł finansowania a podczas panelu podzielili się z innymi startupami kończącymi współpracę swoją wiedzą i doświadczeniami dotyczącymi tego co robić i czego nie robić po akceleracji.
Dalsza droga dla startupów
Mazovian Startup IV pokazał, jak duży potencjał drzemie w mazowieckich przedsiębiorstwach. Organizatorzy oraz partnerzy programu mają nadzieję, że wsparcie finansowe i merytoryczne pomoże laureatom osiągnąć jeszcze większe sukcesy i realnie wpłynie na społeczeństwo. Dzięki współpracy z partnerami strategicznymi i merytorycznymi, uczestnicy programu, tacy jak WOO – Well Over One, otrzymali wyjątkowe wyróżnienia, w tym dostęp do chmury OVHcloud o wartości 100 000 euro oraz konsultacje mentoringowe InCredibles Sebastiana Kulczyka.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy powodzenia na dalszych etapach rozwoju!
Zadanie publiczne pn. Mazovian Startup IV edycja dofinansowane ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego.
Youth Business Poland to Inkubator Przedsiębiorczości wspierający od 2008 roku rozwój przedsiębiorczości i i startupów w Polsce. Fundacja pomaga firmom i sektorowi publicznemu w rozwoju ich innowacyjności, realizacji polityki CSR oraz inicjowaniu współpracy ze startupami. Fundacja jest częścią sieci Youth Business International, która wspiera przedsiębiorczość w 56 krajach świata. YBP realizuje swoją misję poprzez organizację programów akceleracyjnych, konkursów dla startupów, mentoringu, warsztatów oraz wsparciu w pozyskiwanie finansowania. Sieć YBP liczy 5000 osób, 150 mentorów i 40 partnerów biznesowych.