27 listopada, podczas uroczystej gali w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie poznaliśmy tegorocznych laureatów konkursu Innovation 2024 – wydarzenia, które nagradza projekty z obszaru biznesu, komunikacji i mediów.
Jury, złożone z 40 ekspertek i ekspertów, spośród wszystkich złotych laureatów wyłoniło najlepszą pracę we wszystkich trzech kategoriach oraz wyróżniło najlepszą kampanię społeczną.
Pogaduszki z nagrodą za innowację
Nagrody specjalne trafiły do najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć roku:
- Innovation of the Year: projekt „Gry sterowane głosem to nowa logopedia” autorstwa Pogaduszki, który łączy technologię z terapią mowy, wprowadzając nową jakość w obszarze logopedii.
- Charity of the Year: kampania „Żałoba Narodowa”, stworzona przez DDB Warszawa, OMD i K+GROUP dla Fundacji Zdrowia Psychicznego Słonie na Balkonie. Ten poruszający projekt zwrócił uwagę na kryzys zdrowia psychicznego dzieci.
Czytaj także: Platforma logopedyczna Pogaduszki pozyskuje finansowanie od funduszu Simpact Ventures oraz SMOK VC
Wśród przewodniczących jury znalazły się takie postacie jak: Stefan Batory, CEO i współzałożyciel Booksy Polska, który przewodniczył obradom, a także Paweł Patkowski (Orange), Anna Nowak (Saatchi & Saatchi Poland) i Olga Korolec (Ringier Axel Springer Polska), którzy nadzorowali ocenę w kategoriach odpowiednio: innowacje w biznesie, komunikacji i mediach.
Nagrody Game Changer
W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę:
- Firma Roku: Speakleash – za przełomowe rozwiązania w zakresie lingwistyki i sztucznej inteligencji.
- Wydarzenie Roku: Rok Refleksji / Zderzenie z Rzeczywistością – nagroda za zjawiska i procesy, które znacząco wpłynęły na branżę, zmuszając do refleksji nad wyzwaniami cyfrowej rzeczywistości oraz kierunkiem rozwoju komunikacji.
Czytaj także: Sukces Bielika dodał skrzydeł Spichlerzowi: z Sebastianem Kondrackim (SpeakLeash) rozmawiamy o powstaniu, znaczeniu i rozwoju polskiej AI
Konkurs Innovation przeznaczony jest dla projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach. Doceniane są zarówno duże, wdrożone projekty, jak i te, które już powstały, ale póki co nie zdążyły jeszcze zbudować skali i wyników lub znajdują się na etapie prototypu. Innovation nagradza przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach, a nie rezultaty ich wdrożenia. Głównym kryterium jest zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.
Redakcje MamStartup oraz Nowy Marketing były patronem medialnym konkursu.