World Summit Award to ogólnoświatowy konkurs, którego pierwsza edycja odbyła się w 2003 roku. Celem konkursu jest wyłonienie oraz promocja najlepszych serwisów i aplikacji na świecie. W tym roku uczestnicy aplikowali w następujących kategoriach: Government & Citizen Engagement, Health & Well Being, Learning & Education, Environment & Green Energy, Culture & Tourism, Smart Settlements & Urbanization, Business & Commerce, Inclusion & Empowerment. Uczestniczy przechodzili najpierw eleiminacje krajowe, a następnie zgłaszane były przez Fundację MOST do edycji międzynarodowej.
– Jesteśmy bardzo dumni z nominacji i wdzięczni wszystkim za okazane zaufanie. Podczas pracy na wysokich stanowiskach menedżerskich odkryłem, że najwięcej satysfakcji sprawia mi bycie pomocnym. Kiedy więc później szukałem własnej drogi do przedsiębiorczości, narodził się pomysł platformy społecznościowej, której użytkownicy będą chętnie siebie nawzajem wspierali, która będzie pomagała im czerpać przyjemność i satysfakcję z dzielenia się swoją wiedzą, twórczością, przydatnymi informacjami czy opiniami – mówi Konrad Kwiatkowski, założyciel Helpzy.
Koncepcja Helpzy powstała w październiku 2016 roku z inicjatywy Konrada Kwiatkowskiego – długoletniego managera eksperta od sprzedaży, marketingu i zarządzania projektami, który pracował m. in. dla takich firm jak Orange czy AmRest. Szukając własnej drogi biznesowej, Konrad postanowił połączyć dzielenie się wiedzą i satysfakcję z bycia życzliwym, empatycznym dla innych zgodnie z upowszechniającym się w świecie trendem human economy i koniecznością wspierania organizacji dobroczynnych w ich działaniach.
To pierwsza platforma społecznościowa na świecie, na której dawanie jest ważniejsze niż branie. Użytkownicy mają możliwość poznania nowych osób poprzez interesujące ich obszary tematyczne, gdzie mogą wzajemnie motywować się do dzielenia cennymi informacjami. W ten sposób zbierają hepzycoiny – wirtualną walutę wymienialną na pieniądze, które przeznaczają na wybraną przez siebie organizację charytatywną. Aktywność Użytkowników sprowadza się więc nie tylko do wymiany wartościowych treści, bo zamieszczając wpisy zarabiają prawdziwe pieniądze, które trafiają na konto Fundacji.
Helpzy swoje działania kieruje ku tym najbardziej zabieganym, którzy chcą robić coś dobrego, ale często nie mają na to czasu, pomysłu i środków. To także miejsce dla firm, w którym mogą realizować swoją misję społeczną i wspierać potrzebujących, jednocześnie budując swój wizerunek organizacji opartych na wartościach.