Innowacyjny eksperyment polskiej firmy – czy można oddać bezpośrednią władzę klientom?

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Wiele firm deklaruje, że klient jest najważniejszy. Poznańskie Hekko.pl, będące częścią holdingu R22 S.A., postanowiło przeprowadzić eksperyment, oddając użytkownikom realną władzę nad własną ofertą. Wyniki są zdumiewające. Czy wytyczą nowy trend w komunikacji marketingowej?

W klasycznym ujęciu marketingu, gdy firmy mówią o wsłuchiwaniu się w głos klientów, ich działania skupiają się głównie na badaniach, ankietach, wywiadach czy rozmowach bezpośrednich. Klienci stają się zatem doradcami, których głos może być brany pod uwagę, zwłaszcza kiedy głosują swoimi portfelem.

Czy jednak można przesunąć granicę rozdzielającą firmę od klienta, oddając mu realną władzę nad własną ofertą? Skutki takiej decyzji postanowiła sprawdzić firma Hekko.pl. Uruchomiła narzędzie za pośrednictwem którego klient samodzielnie i w czasie rzeczywistym kreuje własne akcje marketingowe, wykorzystując do tego ofertę operatora.

– Przeprowadziliśmy ten eksperyment, ponieważ wierzymy, że kluczem do skutecznej komunikacji jest personalizacja kontaktu z odbiorcami. Od dawna staramy się mieć w zanadrzu co najmniej kilkadziesiąt nietypowych akcji promocyjnych, wyznaczających nowe trendy w marketingu w internecie. Generator Promocji, o którym dziś mowa, to z całą pewnością coś niespotykanego. Nie znamy żadnej innej firmy w Polsce, która oddawałaby klientom realną władzę nad funkcjonowaniem marketingu w tak bezpośredni sposób – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert, pomysłodawca Generatora Promocji z Hekko.pl. 

Pierwsze takie narzędzie na rynku 

Na czym polega fenomen Generatora Promocji? W skrócie narzędzie pozwala użytkownikowi wygenerować promocję na dowolny pakiet hostingowy oferowany przez Hekko.pl i udostępnić ją w ramach własnych działań marketingowych. Generator Promocji pojawił się w sieci na początku października br. i tylko w ciągu pierwszych 5 dni internauci, w tym przede wszystkim firmy webmasterskie oraz blogerzy, użyli go do stworzenia ok. 100 własnych promocji. To sporo, bo mało który dział marketingu byłby w stanie „wypuszczać” 20 promocji dziennie. Tymczasem włączenie klientów do współdziałania okazało się być nie tylko skutecznym sposobem na zacieśnianie więzi pomiędzy marką a użytkownikami, ale dodatkowo pozwoliło firmie na budowanie relacji z zupełnie nowymi odbiorcami. 

Dodajmy, że Generator Promocji to intuicyjne i proste narzędzie, które nie wiąże się z żadnymi kosztami dla autora danej promocji. Wystarczy, aby wymyślił tytuł i slogan akcji, a następnie ustalił, jaki rabat mają otrzymać odbiorcy – 10, 20 czy 30 proc. na usługę hostingową. Każda utworzona promocja działa przez 14 dni. 

Fot. Hekko – przykładowa promocja stworzona przez użytkownika 

Po co klient miałby robić taką promocję?

Przede wszystkim, żeby dodatkowo zarobić, bo nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić w linku identyfikator polecającego i zarabiać na pozyskanych klientach. Ale nie tylko w taki bezpośredni sposób można wykorzystać generator, bo największe pole popisu jest w tym, aby promocjami hostingowymi wspierać atrakcyjność swojego towaru lub usługi. 

Przykładowo: bloger, którego „towarem” jest dostarczana treść, łatwo i szybko zorganizuje konkurs dla czytelników, w którym nagrodą będą kupony rabatowe wygenerowane specjalnie na tą okazję. Z kolei samodzielny specjalista tworzący strony www może podnieść atrakcyjność swojej oferty, proponując klientom specjalne warunki hostingu – to lepsze, niż gdyby ten hosting kupowali samodzielnie.

A gdzie haczyk?

Haczyka nie ma. Firma hostingowa daje gwarancję realizacji wszystkich kuponów promocyjnych, a twórca promocji może stworzyć dowolną liczbę akcji, nie ponosząc żadnych kosztów z tytułu ich generowania czy udostępniania kodów. – Wygrywa każdy. Firma webmasterska, bloger czy każdy inny użytkownik internetu, który tworzy akcję marketingową dla swoich czytelników, fanów czy klientów, jak i operator hostingu, który ma szansę dotrzeć do zupełnie nowej bazy klientów i zbudować z nią relacje dzięki wysoce spersonalizowanej ofercie – podsumowuje Jakub Dwernicki, prezes Hekko.pl.