W 24 godziny stworzyli prototyp aplikacji dla Fundacji. HopeIT Hackathon rozstrzygnięty!

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

W sobotę wieczorem zakończył się we Wrocławiu 24-godzinny HopeIT – hackathon społeczny. 15 zespołów programistów z całej Polski pracowało nad stworzeniem prototypu aplikacji dla Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

Ze względu na wysoki poziom organizatorzy zdecydowali o przyznaniu dwóch dodatkowych nagród. Projekt wchodzi teraz w fazę dalszego rozwoju. Bardzo wysoki poziom, niezwykła kreatywność i kilkanaście ciekawych pomysłów – to efekt

24-godzinnych zmagań programistów we wrocławskim Centrum Technologii Audiowizualnych. Agnieszka Aleksandrowicz, prezes Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, partnera społecznego i pierwszego beneficjenta HopeIT, zwracała uwagę na przełomowy charakter wydarzenia.

– Jestem absolutnie przekonana, że ten projekt zmieni świat wielu naszych podopiecznych. Zmieni też sposób zbierania pieniędzy i będzie miał wpływ na kontakty z naszymi darczyńcami – podsumowała Aleksandrowicz.

Zadanie programistów polegało na stworzeniu prototypów aplikacji. Miały spełniać dwa podstawowe założenia funkcjonalne: wspierać szybką i efektywną zbiórkę środków finansowych potrzebnych na leczenie podopiecznych fundacji oraz podtrzymywać kontakt z darczyńcami. Zwyciężył pomysł zespołu Bydlaki, „Kosmolog”. Jego autorzy przyjęli konwencję podróży kosmicznej.

– Większość aplikacji crowdfundingowych pokazuje ludzkie nieszczęścia i używa formalnych sformułowań, jak „wpłaty pieniężne” czy „przelewy”. My doszliśmy do wniosku, że może warto pójść w trochę innym kierunku, że może warto skupić się na tym, co możemy dzieciom przekazać. Może możemy dać im marzenia? Może możemy te marzenia spełnić? – mówił pomysłodawca, Marcin ze zwycięskiego zespołu. Użytkownik do wyboru ma dwie formy wsparcia pieniężnego. Błyskawiczne podróże teleportem, czyli szybka wpłata w dowolnej kwocie, oraz ekspedycje, długoterminowe zobowiązania.

– Przygotowaliśmy trzy predefiniowane ustawienia: Misja na Marsa, Pierścienie Saturna i inspirowane twórczością Stanisława Lema Dzienniki Gwiazdowe. Oczywiście takich scenariuszy może być więcej – dodaje Marcin.

Pomysły były oceniane wg następujących kryteriów: funkcjonalności, użyteczności i designu oraz najmniej uchwytnego, czyli innowacyjności. Ze względu na wysoki poziom organizatorzy postanowili dodatkowo nagrodzić dwie drużyny: Kapibary i NewHope. Zwycięska drużyna otrzymała nagrodę o wartości 10 000 złotych. Dwa wyróżnione zespoły zostały obdarowane voucherami o wartości 2 500 złotych. – Każdy z projektów miał fajne elementy, które nam się podobały. Finalny produkt powinien połączyć wszystkie najlepsze cechy pozostałych pomysłów. Musieliśmy dzisiaj wybrać jeden prototyp, ale z każdego można wybrać super rozwiązania – uzasadniał tę decyzję Adam Badura, jeden z jurorów HopeIT.

Programiści pracowali w maksymalnym skupieniu i w stu procentach wykorzystali dobę – mało kto spał więcej, niż dwie, trzy godziny. Mimo to zachowali entuzjazm, by przedstawić założenia swoich aplikacji. – Uczestnicy przekazali nam ogrom wspaniałej energii. W swoje projekty włożyli nie tylko umiejętności, ale również serca – mówiła tuż po prezentacjach prototypów Maja Tomasiak, koordynatorka HopeIT.

Również Agnieszka Aleksandrowicz nie kryła zachwytu: – Ten hackathon to dla nas coś absolutnie wyjątkowego. Nigdy nie braliśmy udziału w podobnym projekcie, nie byliśmy też beneficjentem czegoś tak wyjątkowego. Jesteśmy szczęśliwi i czujemy się wyróżnieni, że to właśnie nasza Fundacja będzie mogła czerpać z pomysłu, który urodził się przez ostatnie 24 godziny.

Zakończony właśnie HopeIT Hackathon to pierwszy etap projektu. Teraz HopeIT wchodzi w nową fazę, w trakcie której wyklaruje się ostateczny kierunek rozwoju aplikacji oraz skład zespołu. Przez kolejne miesiące będzie on pracował nad dokończeniem aplikacji zgodnie z ideą open source. Każdy zainteresowany dopisaniem swojej linijki kodu będzie mógł dołączyć do drużyny, pracującej nad projektem i zaproponować wsparcie. Po zakończeniu prac, nad którymi opiekę merytoryczną będzie sprawować NOKIA, oprogramowanie trafi do Fundacji.

Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową jest pierwszym beneficjentem projektu HopeIT. Jego istotą jest zacieśnienie współpracy między sektorem IT i organizacjami pożytku publicznego oraz wypracowanie nowoczesnych rozwiązań służących działaniom dobroczynnym czy związanych z funkcjonowaniem społeczności lokalnych. Firma NOKIA, organizator projektu, zapowiada kolejne edycje HopeIT.