To lustro Cię zna. Poznaj Wise Glass, projekt wspierany przez Samsung Inkubator w Rzeszowie

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Do zwykłego lustra, spełniającego podstawową funkcję, dokładają sensory i wyświetlacz. Dzięki temu lustro rozpoznaje płeć, wiek, rodzaj włosów czy zarostu użytkownika i wyświetla reklamy dopasowane do niego. Dla reklamodawców najciekawsze jest to, że lustro nie ma tzw. “pustych wyświetleń”.

 

Na telebimach w mieście zarabiają duże agencje reklamowe, ale dla reklamodawców to trudny sposób na promocję marki. Co prawda ruchoma reklama w przestrzeni publicznej wyświetla się wszystkim przechodniom, ale nie da się zmierzyć tego, ile dokładnie osób zwróciło na nią uwagę na dłużej niż sekundę. Inaczej jest w przypadku wyjątkowego lustra, które stworzyli Waldemar Bieniek i Gabriel Myśliwiec, założyciele Wise Glass.

– W przestrzeni publicznej jesteśmy jedynym nośnikiem, który gwarantuje, że to za co reklamodawca zapłaci zostanie oglądnięte. Nie wyświetlone, tylko oglądnięte – przekonuje Waldemar Bieniek. Lustro nadal będzie spełniać podstawowe funkcje i każdy będzie mógł się w nim przejrzeć, ale w dodatku obejrzeć reklamę, dopasowaną do swoich preferencji. Co gdy odwróci wzrok i odejdzie sprzed lustra? – Reklamodawca nie zapłaci za wyświetlenie – dodaje Gabriel Myśliwiec.

Klient podaje do jakiej grupy odbiorców miałaby trafić jego reklama, a Wise Glass tak programuje swój system, aby wyświetlał ją dokładnie tym osobom. Jedną z głównych zalet tego reklamowego lustra jest mierzalność, ponieważ system nie tylko zapisuje dane dotyczące użytkownika lustra (ważne: nie zapisuje obrazu), ale też czas, jaki poświęcił na oglądanie reklamy.

Ta zostanie wyświetlona na lustrze zamieszczonym np. w toalecie w restauracji i innych miejscach publicznych. – Od początku robiliśmy wszystko, by takie lustro nie było drogie dla właściciela lokalu. Dlatego zdecydowaliśmy się na to, że to My będziemy je zamieszczać i obsługiwać. Lustro jest ładne, wyglądem nie różni się od innych, które można kupić w sklepie – mówi Waldemar Bieniek.

Założyciele Wise Glass z takim pomysłem na biznes przyszli do rzeszowskiego Samsung Inkubatora. Wcześniej samodzielnie stworzyli prototyp systemu rozpoznającego cechy fizyczne użytkowników i wyświetlającego reklamy. Sami też przeprowadzili pierwsze testy i opracowali model biznesowy, który zainteresował reklamodawców. Do inkubatora zgłosili się głównie po to, by pozyskać ciekawe kontakty.

– Korzystając z inkubatorów, czy akceleratorów, trzeba mieć plan na to, jak je wykorzystać. Taki inkubator może bardzo dużo oferować, ale uczestnicy mogą źle skorzystać z tej możliwości. Każdy powinien wiedzieć, czego chce, a nam zależało na kontaktach, na dotarciu do miejsc, w których chcielibyśmy zainstalować nasze lustro i Samsung nam w tym pomaga – mówi Waldemar Bieniek.

Jeśli szukasz pomocy w rozwoju swojego startupu, chcesz skorzystać z wiedzy technicznej i biznesowej doświadczonych przedsiębiorców, zgłoś się do Samsung Inkubatora w Rzeszowie. Właśnie ruszył nabór do drugiej edycji inkubacyjnej, a więcej na ten temat dowiesz się z tej strony

Artykuł jest częścią akcji ZmienimyŚwiat, której partnerem jest Samsung Inkubator w Rzeszowie. Więcej na temat akcji dowiecie się z tej strony.