Obserwator startupowy – numer 26

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Przygotowaliśmy 26. wydanie magazynu pt. „Obserwator startupowy”. Dowiesz się z niego, co ciekawego w świecie startupów działo się w ciągu mijającego tygodnia. Przypominamy, że na końcu zamieściliśmy kolejny startup z nowej kategorii „#WTF?”. Miłej lektury!

Polska

1. Polacy z Displate pozyskali 2 mln euro. Rozwiną sprzedaż metalowych plakatów

Displate z Polski tworzy metalowe plakaty, które wiszą na ścianach klientów z całego świata. Właśnie pozyskali od Czechów z Credo Ventures 2 miliony euro na dalszy rozwój. Zaangażowanie i dobre wyniki przekonały Czechów z funduszu Credo Ventures do inwestycji.

http://bit.ly/2AOLiCI

2. Papukurier pozyskało ponad milion złotych. Ruszy z ekspansją i rozwinie platformę

Poznański dostawca posiłków Papukurier pozyskał ponad milion złotych. Przeznaczy te środki na ekspansję i dynamiczne rozszerzenie współpracy z najlepszymi restauracjami w Polsce. – Cieszymy się, że będziemy pracować nad wzrostem z funduszami prowadzonymi przez praktyków biznesu – mówi Emil Konrad, dyrektor generalny Papukurier.

http://bit.ly/2hxMOS3 

3. Coraz mniej wierzysz w sukces? Spotkaj się z Sebastianem Kulczykiem w Londynie i weź udział w sesji mentoringowej!

Do 18 listopada trwają zapisy do konkursu „Jutronauci”, którego celem jest wsparcie autorów innowacyjnych pomysłów. Nagrodą w dziedzinie nowych technologii jest sesja mentoringowa z Sebastianem Kulczykiem w Londynie. Jeśli potrzebujesz wiedzy i analizy swojego pomysłu na biznes, zgłoś się już dziś! 

http://bit.ly/2iqESTP

4. Inkubator Innowacji Visa w Warszawie rozpoczął swoją działalność

W Warszawie swoją działalność rozpoczął Inkubator Innowacji Visa. Dołącza on do globalnej sieci centrów innowacji Visa, działających w czołowych ośrodkach rozwoju nowych technologii. Inkubator Innowacji został stworzony w odpowiedzi na zainteresowanie banków przedsięwzięciem pozwalającym na zmierzenie się z ogólnorynkowymi wyzwaniami. 

http://bit.ly/2A5MIfY

5. Ruszyła 2. edycja programu KPT ScaleUp

Krakowski Park Technologiczny wybrał uczestników 2. edycji programu akceleracyjnego w obszarze Industry 4.0 i smart city. Przez następne 3 miesiące 12 startupów będzie pracować nad „przyspieszeniem” swoich biznesów z uznanymi ekspertami i dużymi przedsiębiorstwami. 

http://bit.ly/2mAoSTr

6. Rusza Seedstars CEE Summit na Ukrainie. Zapraszamy na forum technologii i przedsiębiorstw na rynkach wschodzących

Seedstars World (SSW) jest międzynarodową platformą dla przedsiębiorców w zakresie trendów technologicznych na rynkach wschodzących i rynkach z szybko rozwijającymi się startup-ekosystemami; jest organizatorem Seedstars CEE Summit. Drugie doroczne jednoczy najważniejszych graczy w innowacyjnych i technologicznych obszarach regionu. 

http://bit.ly/2jzUGa3

Świat

1. Lyft wyjedzie poza Stany Zjednoczone. Wybrał kierunek międzynarodowej ekspansji

Do tej pory aplikacja do podwózek Lyft działała tylko w Stanach Zjednoczonych, ale jej pomysłodawcy zdecydowali się ruszyć z międzynarodową eskpansją. Startup pojawi się wkrótce w Toronto. Lyft zadebiutuje w Toronto w przyszłym miesiącu i powalczy z Uberem o tamtejszych użytkowników. 

http://bit.ly/2myXw03

2. Wish zapłaci ponad 30 mln dolarów za umieszczenie logo na koszulkach LA Lakers. Szulczewski wyjaśnia dlaczego

Platforma e-commerce Wish została w październiku sponsorem drużyny koszykarskiej LA Lakers i zapłaci w ciągu trzech lat ponad 30 milionów dolarów za umieszczenie logo na koszulkach sportowców. Recode wylicza kilka powodów, dla których Wish zdecydowało się zapłacić za to, aby logo firmy pojawiło się na koszulkach koszykarzy z LA Lakers. 

http://bit.ly/2ANm0F4

3. Airbnb przejmuje serwis z ofertami noclegów dla niepełnosprawnych. Pomoże im znaleźć lokale

Airbnb przejmuje serwis z ofertami noclegów dla niepełnosprawnych Accomable. Jego współtwórca dołączy do szefostwa spółki i pomoże w tworzeniu narzędzi ułatwiających niepełnosprawnym wyszukiwanie lokali z udogodnieniami. Obie strony transakcji nie zdradzają jej warunków. 

http://bit.ly/2zLe0HA

4. 87,5 miliona dolarów dla serwisu do kupowania i sprzedawania odzieży

Poshmark pozyskał nową rundę finansowania, tym razem opiewała na 87,5 miliona dolarów, a głównym inwestorem został singapurski fundusz Temasek. Do dziś startup pozyskał łącznie 160 milionów dolarów. Za pomocą Poshmark użytkownicy mogą kupić bądź sprzedać nową, jak i używaną odzież. 

http://tcrn.ch/2APsRh9

5. Kolejna aplikacja do podwózek pozyskała inwestora

19 milionów dolarów pozyskał projekt Less, którego autorami są twórcy najbardziej znanego francuskiego startupu – Criteo. Ich nowa aplikacja – Less – pozwala umawiać się na wspólne przejazdy np. do pracy. Z usługi mogą korzystać mieszkańcy Francji, ale jak widać po liczbę pobrań aplikacji zamieszczonej w Google Play – nie cieszy się dużym zainteresowaniem. 

http://tcrn.ch/2hFhCEf

6. Google zainwestował w narzędzie dla artystów. 70 milionów dla UnitedMasters

UnitedMasters pozyskał poważnego inwestora, który poprzez fundusz Alphabeat wesprze go w rozwoju. Celem startupu jest wsparcie młodych, zdolnych artystów w uzyskaniu: sławy i pieniędzy. To wszystko za pomocą narzędzia, które ułatwia rozpoznanie, kto dziś jest fanem artysty i jak dotrzeć do kolejnych zainteresowanych. 

http://tcrn.ch/2zRiNoU

#WTF?

Ta aplikacja pozwoli zamówić… księdza

Scooterino – tak nazywa się aplikacja programistów z Rzymu, którzy postanowili ułatwić mieszkańcom stolicy i okolic zamówienie wizyty księdza. Ten dostanie powiadomienie na smartfonie, że pod jego miejscem zamieszkania czeka już skuter, który dostarczy go w umówione miejsce. 

http://bit.ly/2zaKfko

obserwator-startupowy