Na zdjęciu: mini-piekarnik Rotimatic | fot. materiały prasowe
Rishi Israni i Pranoti Nagarkar nad przełożeniem swojego pomysłu na realia pracowali osiem lat. Wszystko po to, by stworzyć mini-piekarnik, który upiecze idealne placki – przysmak m.in. kuchni indyjskiej i azjatyckiej. Celem pary przedsiębiorców było to, by w większości azjatyckich domów stanęły ich mini-piekarniki. Rotimatic sprawia, że pieczenie placków zajmuje o wiele mniej czasu niż dotychczas.
20 tysięcy użytkowników na świecie
Do Rotimatica należy wsypać składniki, takie same jak podczas ręcznego ubijania ciasta, a piekarnik przetworzy je na placki. Różnica polega na tym, że placki wytworzone za pomocą tego urządzenia są idealnej konsystencji, co doceniło wielu użytkowników. Jak czytamy na portalu TechInAsia, do dziś z urządzenia skorzystało 20 tysięcy użytkowników na całym świecie (mini-piekarnik kosztuje 999 dolarów, bez kosztów przesyłki).
Z placków wypieczonych przez Rotimatica możemy zrobić tortille a nawet mini-pizze. W spisie potraw, które potrafi wypiec ten piekarnik o niewielkich rozmiarach znajdziemy łącznie 35 potraw. Jedną z głównych zalet tego rozwiązania jest to, że oszczędza czas na przygotowanie obiadu czy kolacji (wypieczenie jednego placka zajmuje Rotimaticowi minutę), ale też to, że placki są zaokrąglone i puszyste, co dodaje im smaku.
5 milionów dolarów w jeden miesiąc
Twórcy tego urządzenia przekonują do siebie także ceną, choć sam sprzęt do najtańszych nie należy. Według wyliczeń, wytworzenie jednego placka z Rotimaticiem kosztuje zaledwie pięć centów. Piekarnik jest także naszpikowany technologią, gdyż ponoć świetnie sprawdza się w idei smart kitchen. Urządzenie możemy podłączyć do sieci wi-fi. Rynek na tego typu rozwiązania jest duży, czego dowodzą dane.
Ze statystyk, które znajdziemy na stronie produktu, wynika, że na całym świecie jada się miliard placków (roti/tortilla/wraps) każdego dnia. Sukces stoi więc otworem przed tą firmą, która od razu spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. W pierwszym miesiącu od premiery, która nastąpiła w 2014 roku, firma osiągnęła pięć milionów dolarów dochodu. Przez cały 2017 rok sprzedała produkty za 20 milionów dolarów. To wynik godny podziwu!