Na zdjęciu: Marc Lamik, head of partnerships Zalando | fot. materiały prasowe
Szybszy rozwój
– Partnerzy Zalando Build otrzymają możliwość powiązania swoich treści i doświadczeń z Zalando oraz dotarcia do milionów konsumentów w całej Europie. My natomiast rozwiniemy naszą działalność i zasięg, a dzięki współpracy ze startupami będziemy w stanie szybciej wdrażać i testować nowe produkty oraz usługi – mówi Marc Lamik, head of partnerships Zalando. Spółka chwali się, że już nawiązała współpracę z jednym startupem.
Jest nim izraelski serwis Bllush, który łączy zdjęcia influencerów, umieszczone w mediach społecznościowych, z produktami dostępnymi na Zalando. Fotografie te prezentują części garderoby i zawierają linki przekierowujące do podobnych towarów, które można kupić na platformie. Przedstawiciele Zalando tłumaczą, że będą testować to rozwiązanie w niemieckim domu mody w dziale odzieży sportowej oraz że planują wkrótce podjąć współpracę i przeprowadzić pilotaż usługi z kolejnymi partnerami i lokalnymi handlowcami.
Integracja ze startupami
Udział w projekcie mogą wziąć także startupy z Polski. – Urozmaicanie ścieżki zakupowej konsumenta gwarantuje jeszcze bardziej inspirujące i spersonalizowane doświadczenia. Naszym celem jest połączenie wszystkich graczy, w tym także startupów, z branży modowej, integrując ich na jednej wielkiej platformie cyfrowej – dodaje Marc Lamik.
Zalando nie pierwszy raz udzielenia się na scenie startupowej. Pod koniec ubiegłego roku spółka zorganizowała razem z Campusem Google wydarzenie e-Commerce Day, podczas którego przedstawiciele firmy dyskutowali o przyszłości handlu w Polsce oraz dzielili się wiedzą i doświadczeniami z zaproszonymi startupami. Zalando Build to kolejnym krok.
Wyniki finansowe
Przypomnijmy, że w trzecim kwartale 2017 roku platforma sprzedażowa zanotowała przychody w wysokości ponad 3,1 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 23,9 procent. Jednocześnie Zalando wykazało się słabszą dynamiką po stronie zysku operacyjnego, który w tym czasie wyniósł 0,4 mln euro, podczas gdy rok wcześniej osiągnął 19,5 mln.