Zanotowaliśmy 350% wzrostu liczby sesji w aplikacji i podbiliśmy Europę Środkowo-Wschodnią. Podsumowanie roku Moja Gazetka

Dodane:

Michał Machniak Michał Machniak

Udostępnij:

Rok 2017 był dla nas niezwykle intensywny. Liczba sesji w Mojej Gazetce wzrosła o 350%, wypuściliśmy nową aplikację i zaczęliśmy ekspansję na rynki krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Czytasz właśnie kolejny tekst podsumowujący mijający rok. Poprosiliśmy w nim członków zespołów polskich startupów, by opowiedzieli, co udało im się osiągnąć w 2017 roku. Jeśli chcesz przeczytać inne artykuły na ten temat, zajrzyj tutaj. 

Na zdjęciu: Michał Machniak, CEO | fot. materiały prasowe

Szacuje się, że rocznie drukowanych jest w Polsce 5-6 miliardów sztuk różnego rodzaju gazetek promocyjnych. To ogromna liczba materiałów, których efektywności nikt nie jest w stanie do końca zmierzyć. Nasza aplikacja pozwala dotrzeć do konsumentów naprawdę zainteresowanych ofertami poszczególnych sklepów i nie są to tylko obietnice – 80% ulotek otwieranych w Mojej Gazetce jest przeglądanych od początku do końca.

100 milionów uruchomień i 1459 lat przeglądania w 2017

O tym, że rok 2017 był dla nas pracowity, ale też bardzo udany, mogą świadczyć nasze wyniki. Wystarczy spojrzeć na liczby, które mówią same za siebie.

Na wszystkich platformach, na których dostępna jest Moja Gazetka, sumaryczna liczba sesji wzrosła o 350% w porównaniu do poprzedniego roku. Gdy przyjrzymy się statystykom bardziej wnikliwie, możemy wskazać ponad czterokrotny wzrost liczby sesji na urządzeniach z oprogramowaniem Android oraz dwukrotny na urządzeniach z iOSem. Nie można pominąć także 25-procentowego spadku zanotowanego na Windowsie, jednak należy zaznaczyć, że jest on spowodowany aktualną polityką wycofywania systemu Windows Phone.

W 2017 roku aplikacja zanotowała również przeszło 100 milionów uruchomień, a łączny czas spędzony na przeglądaniu promocji przez użytkowników Mojej Gazetki wyniósł 1459 lat! To ponad 5 razy dłużej niż w zeszłym roku, kiedy suma ta była równa 273 latom.

Nowa aplikacja – mPromocje

2017 to rok sukcesów nie tylko dla Mojej Gazetki. Wypuściliśmy na rynek również jej siostrzaną aplikację – mPromocje. Różni się przede wszystkim wyglądem oraz dostępnością innowacyjnych rozwiązań, które testujemy tam przed wykorzystaniem w Mojej Gazetce. Jednym z ostatnich takich pomysłów, entuzjastycznie przyjętych przez użytkowników, była możliwość wyszukiwania konkretnych produktów występujących w gazetkach promocyjnych.

Ekspansja na rynki zagraniczne

Kolejnym sukcesem, którym możemy się pochwalić, jest tytuł “gazetkowego” lidera na rynkach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W tym momencie mamy dwie aplikacje na Ukrainie (Love Sales, Знижки та акції України; ponad 250 tys. pobrań) oraz po jednej na Białorusi (Love Sales; ponad 250 tys. pobrań), w Czechach (Moje Letáky; ponad 50 tys. pobrań) oraz na Litwie (Mano Akcijos; ponad 15 tys. pobrań). Każda z aplikacji dostępna jest na urządzenia z oprogramowaniem iOS i Android.

Jesteśmy obecni również w Moskwie, jednak dopiero w ciągu kilku najbliższych miesięcy okaże się, czy pozostaniemy na tym bardzo konkurencyjnym rynku.

Więcej statystyk oraz informacji o wymienionych aplikacjach znajdziecie tutaj.

Naturalną konsekwencją opisanych wzrostów i osiągnięć jest również dwukrotne zwiększenie naszych przychodów w stosunku do roku 2016. Warto dodać, że nie korzystaliśmy przy tym ze wsparcia inwestorów. Cała praca została wykonana jedynie z wykorzystaniem własnego czasu, umiejętności i środków finansowych. Nie byłoby to możliwe również bez naszego międzynarodowego zespołu, który buduje Grupę Moja Gazetka w kilku krajach. Razem będziemy pracować nad tym, by kolejny rok był przynajmniej tak samo bogaty w sukcesy, jak obecny.

Autor tekstu: Michał Machniak, CEO Moja Gazetka