Nowy rozdział globalnego crowdfundingu
Gamefound, polski serwis działający zaledwie trzy lata, zdominował niszę gier planszowych w finansowaniu społecznościowym, skutecznie konkurując z globalnym gigantem Kickstarter. Firma udowodniła, że jej technologia i model biznesowy są w stanie przyciągnąć największe projekty i zbudować lojalną społeczność. Przejęty serwis, Indiegogo, to pionier na rynku crowdfundingu z 17-letnią historią. Zgromadził ponad 38 milionów użytkowników, z czego około 70% pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Zakup tak ugruntowanej marki przez polską firmę świadczy o ogromnych ambicjach i potencjale Gamefound.
Z Doliny Krzemowej do Polski
W ciągu najbliższych kilku miesięcy Indiegogo zostanie przeniesione na technologię opracowaną przez Gamefound. Celem jest stworzenie „najlepszego miejsca do zbierania funduszy na realizację (mniej lub bardziej szalonych) pomysłów twórców z całego świata”. Integracja połączy doświadczenie i bazę użytkowników Indiegogo z nowoczesnym zapleczem technologicznym polskiej platformy.
Transakcja jest postrzegana jako znaczący kamień milowy dla polskiego sektora technologicznego. Potwierdza, że krajowe firmy, bazując na własnych specjalistach i ambicjach, mogą z powodzeniem konkurować na arenie międzynarodowej, a nawet przejmować uznane, zagraniczne marki.
Czytaj także:
Kantujesz w Counter Strike’a? Kwartet z Politechniki Krakowskiej zagra Ci na nosie