Paddy – cyfrowy asystent, który usprawnia pracę nauczycieli – otrzymał 1 mln euro w pre-seedzie

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Paddy – cyfrowy asystent, który usprawnia pracę nauczycieli – otrzymał 1 mln euro w pre-seedzie

Udostępnij:

Paddy AI, stworzony przez trzech 22-latków, chce odciążyć nauczycieli od żmudnych obowiązków. Teraz startup pozyskał 1 mln euro w rundzie pre-seed.

Paddy AI to niemiecki edutech, założony przez trzech 22-latków, którzy na własne oczy obserwowali przepracowanych nauczycieli – swoich rodziców. Aby wesprzeć ich codzienną pracę i pomóc w niektórych obowiązkach, stworzyli specjalną platformę, wspomaganą przez AI.

Platforma paddy oferuje zestaw narzędzi cyfrowych, takich jak: planowanie lekcji, generowanie indywidualnych materiałów dydaktycznych, wsparcie w prowadzeniu lekcji online, analizę wyników klasy – system przetwarza dane o postępach uczniów i wskazuje osoby, które mogą potrzebować dodatkowej pomocy – oraz personalizację procesu nauczania – dzięki AI nauczyciel może dostosować treści do różnych stylów uczenia się i poziomu zaawansowania.

Teraz startup pozyskał 1 mln euro w ramach finansowania pre-seed, a głównym inwestorem jest High-Tech Gründerfonds (HTGF).

By odciążyć przepracowanych nauczycieli

Twórcy startupu przeprowadzili 500 warsztatów, podczas których porozmawiali z ponad 100 tys. nauczycieli w Niemczech – dzięki temu udało im się poznać ich codzienne bolączki, a także pokazać, w jaki sposób platforma Paddy może im pomóc.

Dzięki temu pozyskali pierwszych 500 użytkowników. Na ten moment mają już 12 tys. użytkowników-nauczycieli w 100 szkołach.

Jak powiedział jeden z założycieli – Matty Frommann – w rozmowie z portalem Tech EU, „obecnie nauczyciele wykorzystują Paddy’ego głównie do tworzenia treści i planowania całych lekcji trwających 45 lub 90 minut”.

W startup, oprócz wspomnianego inwestora High-Tech Gründerfonds, zainwestowali też Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii, KfW Capital, a także 45 firm inwestycyjnych. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na rozwój, a także dotarcie do większej liczby szkół w Niemczech – nawet do 500 klientów w przyszłym roku.

Czytaj również: