Tylko od początku tego roku ChatGPT zarobił 1,35 miliarda USD, co stanowi wzrost o 673% w porównaniu do 174 milionów USD w analogicznym okresie rok wcześniej. Przekłada się to na średnie miesięczne przychody na poziomie blisko 193 milionów USD, podczas gdy w ubiegłym roku było to 25 milionów USD miesięcznie.
Konkurencja daleko w tyle
Dane opublikowane w Appfigures, ukazują ogromną przepaść dzielącą ChatGPT od reszty rynku. Najbliższy rywal, Grok, zarobił od początku roku około 25,6 miliona USD – czyli 53 razy mniej. Średnie miesięczne wydatki na aplikację Grok stanowią zaledwie 1,9% kwoty generowanej przez ChatGPT. Należy jednak pamiętać, że dane te dotyczą wyłącznie wydatków konsumenckich w aplikacjach mobilnych i nie obejmują przychodów z subskrypcji internetowych czy firmowych kontraktów API.
Wartość pojedynczego użytkownika
Globalnie, każde pobranie aplikacji przynosi firmie średnio 2,91 dolara przychodu. To więcej niż w przypadku Claude (2,55 USD), Groka (0,75 USD) i Copilota (0,28 USD). Na rynku amerykańskim wskaźnik ten jest jeszcze wyższy i sięga 10 dolarów na instalację, co sprawia, że USA odpowiada za 38% wszystkich dotychczasowych przychodów aplikacji.
Aplikacja ChatGPT została do tej pory zainstalowana na całym świecie około 690 milionów razy, podczas gdy Grok zanotował 39,5 miliona pobrań. Tempo pozyskiwania nowych użytkowników również rośnie – średnia miesięczna liczba pobrań wynosi obecnie 45 milionów, co jest wzrostem o 180% rok do roku.