Dekarbonizacja, innowacje i strategia na dekadę. Jak ORLEN planuje przyszłość? Podcast z dr. Tomaszem Łęckim

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Dekarbonizacja, innowacje i strategia na dekadę. Jak ORLEN planuje przyszłość? Podcast z dr. Tomaszem Łęckim

Udostępnij:

Transformacja energetyczna, dążenie do neutralności klimatycznej i utrzymanie konkurencyjności na globalnym rynku – oto wyzwania, przed którymi stają dziś największe koncerny. W jaki sposób ORLEN planuje swoją przyszłość w perspektywie najbliższej dekady i dalej?

W najnowszym odcinku naszego MamStartup Podcast zagłębiamy się w kulisy funkcjonowania jednego z kluczowych działów ORLEN, aby zrozumieć, jak założone cele przekuwane są w realne projekty.

Na temat strategii, innowacji i przyszłości w czasach transformacji energetycznej rozmawiamy z dr. Tomaszem Łęckim, kierownikiem projektu w Dziale Strategicznych Projektów B+R ORLEN.

– W swojej pracy poszukuję nie tylko nowinek technologicznych, które mogą być interesujące dla ORLEN, ale także trendów istotnych w kontekście wyścigu technologicznego – komentuje Tomasz Łęcki.

Strategia 2035: mapa drogowa ku przyszłości

Czym właściwie jest strategia 2035 i dlaczego jest tak kluczowa dla przyszłości firmy? Najważniejsze zagadnienie ujęte w Strategii 2035 to dekarbonizacja, konkurencyjność i dostosowanie się do zmieniających się rzeczywistości.

Czy dekada w świecie technologii to długa perspektywa? W rozmowie, Tomasz Łęcki wyjaśni, jak strategia pozwala na realizację projektów o horyzoncie czasowym przekraczającym 10 lat oraz w jaki sposób dążyć do nadrzędnego celu osiągnięcia neutralności emisyjnej (Net Zero) do 2050 roku.

– Technologia determinuje, jak wygląda rynek – zaznacza Tomasz Łęcki.

Rola biura B+R, czyli jak zbliżyć naukę do przemysłu

Gość MamStartup Pocast, Tomasz Łęcki, określa różnice między pracą w dziale badawczo-rozwojowym największej polskiej firmy, a karierą naukową. Dzieli się swoimi sposobami na analizę trendów oraz ich realnym wpływie na decyzje w ORLEN.

Posłuchaj całej rozmowy w serwisie YouTube

lub Spotify

Czytaj także: