Wyszukiwanie produktów w czasie rzeczywistym
2 września br. Amazon poinformował o wprowadzeniu nowej funkcji do swojej aplikacji Amazon Lens – Lens Live. Narzędzie umożliwia skanowanie produktów i wyświetlanie dopasowań w czasie rzeczywistym w formie przesuwanego menu, dzięki czemu znalezienie odpowiedniego produktu staje się znacznie łatwiejsze.
Aby ułatwić klientom korzystanie z Lens Live i poznawanie oglądanych produktów, Amazon zintegrował z aplikacją swojego asystenta zakupowego AI, Rufusa. W widoku kamery użytkownicy zobaczą teraz sugerowane pytania oraz krótkie podsumowania najważniejszych cech produktów. Te konwersacyjne wskazówki i podsumowania pojawiają się pod karuzelą produktów, umożliwiając szybki dostęp do kluczowych informacji i odpowiedzi na pytania.
Usługa Amazon Lens Live jest już dostępna dla dziesiątek milionów klientów w USA w aplikacji Amazon Shopping na iOS i wkrótce będzie dostępna dla większej liczby klientów w USA.
Lens Live korzysta z usług Amazon OpenSearch i SageMaker, umożliwiając wdrażanie modeli uczenia maszynowego na dużą skalę. Nowe narzędzie wykorzystuje precyzyjny model detekcji obiektów na urządzeniu, aby identyfikować produkty w czasie rzeczywistym, gdy użytkownicy przesuwają kamerę po otoczeniu.
Inne rozwiązania Amazona oparte na AI
Lens Live to nie pierwsze rozwiązanie od Amazona, oparte na AI, które wspiera kupujących online. W ciągu ostatniego roku firma wprowadziła także inne funkcje, takie jak m.in. przewodniki zakupowe oparte na AI, recenzje produktów wzbogacone o AI czy narzędzia do wyszukiwania ubrań w odpowiednim rozmiarze.