Hedepy to założona w 2020 roku internetowa platforma psychoterapeutyczna, oferująca wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego i psychiatrii osobom indywidualnym, miejscom pracy i szkołom za pośrednictwem aplikacji z narzędziami samopomocy. Działa obecnie w 9 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Z kolei HearMe to polski startup, również założony w 2020 roku, który wspiera pracodawców i HR, oferując pracownikom pomoc psychologiczną poprzez wideosesje, czaty, webinary, materiały edukacyjne i programy wellbeingowe. Teraz oba te podmioty połączyły się w wyniku fuzji.
Największa w regionie CEE platforma wellbeingowa
Hedepy for Business to nowa usługa, która powstała w wyniku połączenia czeskiego Hedepy oraz polskiego statupu HearMe. Tworzy ją liczący ponad 1000 osób zespół ekspertów, oferujących wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym, w tym m.in. psychoterapię, badania nastroju w organizacjach, webinaria oraz treści edukacyjne wspierające dobrostan psychiczny zespołów. Ponadto, specjaliści Hedepy for Business mogą prowadzić terapię w ponad 10 językach.
– Model działania w środowisku biznesowym pochodzi od polskiego startupu, który poza know-how, wniósł do Hedepy for Business ponad 250 klientów biznesowych oraz bazę około 150 specjalistów – psychologów, psychoterapeutów, coachów, dietetyków i fizjoterapeutów. (…) Nasze holistyczne i nieszablonowe podejście do kwestii benefitów pracowniczych zostało zauważone przez inwestora, który docenił zarówno nasz potencjał merytoryczny, jak i biznesowy. Wymiernym efektem tego jest fakt, że jako polski zespół będziemy odpowiadali za rozwijanie nowej marki w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Katarzyna Gryzło, założycielka HearMe.
Ponadto, HearMe wzbogaci ofertę Hedepy for Business o treści dostosowane do lokalnych potrzeb i ulepszoną funkcjonalność aplikacji.
Inwestycja, która wzmacnia graczy na rynku CEE
Twórcy HearMe – Adam Radzki i Katarzyna Gryzło dołączają do zespołu zarządzającego Hedepy oraz stają się udziałowcami czeskiej spółki. Adam Radzki, współzałożyciel HearMe, jako chief growth officer, skoncentruje się na rozwoju sprzedaży w Polsce oraz na działaniach związanych z kolejnymi M&A. Katarzyna Gryzło pokieruje marketingiem B2B całej grupy, projektując na inne rynki modele biznesowe wypracowane w Polsce. Przyczyni się to do realizacji strategii rozwoju Hedepy, która opiera się na dwóch filarach – silniejszym łączeniu opieki online z formą stacjonarną oraz większym wykorzystaniu sztucznej inteligencji tam, gdzie jest to możliwe.