Inwestorzy objęli wszystkie 1.134.400 akcji, przy minimalnym dyskoncie wynoszącym poniżej 2% wobec ceny rynkowej. Cena emisyjna została ustalona na 180 zł za akcję. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na realizację strategii przejęć, wzmacniając pozycję Grupy na europejskim rynku hostingu, usług cyfrowych i e-commerce.
Inwestorzy wierzą, gotówka płynie
Jak podkreśla Jakub Dwernicki, prezes cyber_Folks, wynik oferty stanowi potwierdzenie silnego zaufania rynku kapitałowego do długofalowej strategii Grupy.
– Zamknięcie emisji z wynikiem ponad 200 mln zł w niespełna 24 godziny to jasny sygnał, że inwestorzy wierzą w nasz model biznesowy i perspektywy dalszego wzrostu. Dysponując gotówką, możemy działać szybko i skutecznie na dynamicznie zmieniającym się rynku, gdzie liczy się elastyczność i zdolność do natychmiastowej reakcji na okazje akwizycyjne – mówi Jakub Dwernicki.
Spółka analizuje obecnie pięć potencjalnych celów akwizycyjnych, których wartość jednostkowa mieści się w przedziale od 15 do 150 mln euro. W perspektywie kolejnych dwunastu miesięcy możliwe jest przeprowadzenie transakcji o łącznej wartości do 1 mld zł, przy czym finansowanie może być uzupełnione kredytem bankowym, co zwiększy skalę potencjalnych działań. Według założeń cyber_Folks, przejęcia mają nie tylko powiększyć bazę klientów i otworzyć drogę do dalszego cross-sellu, ale również wzmocnić obecność Grupy na rynkach zagranicznych, zapewnić geograficzną dywersyfikację przychodów oraz pozwolić na pełniejsze wykorzystanie synergii kosztowych i technologicznych.
Rośnie nowe serce handlu online w Europie Środkowo-Wschodniej?
– Dzięki emisji jesteśmy dziś w pozycji inwestora aktywnego, a nie reaktywnego. Naszym celem jest budowa europejskiego lidera w obszarze hostingu, usług cyfrowych i e-commerce, zdolnego do generowania stabilnych przepływów i wzrostu EBITDA w tempie dwucyfrowym. Mamy jasno określone kryteria inwestycyjne i dyscyplinę finansową, dlatego każde przejęcie będzie musiało spełniać nasze wymagania w zakresie synergii i wyceny. E-commerce, wraz z ekosystemem Shoper, Apilo i SellIntegro, jest dla nas jednym z kluczowych filarów – chcemy tworzyć platformę, która stanie się technologicznym sercem handlu online w Europie Środkowo-Wschodniej – podkreśla Jakub Dwernicki.
Nowe akcje serii E zostały objęte przez inwestorów kwalifikowanych w ramach subskrypcji prywatnej, z wyłączeniem prawa poboru. Cały proces został przeprowadzony zgodnie z umową plasowania podpisaną z mBank S.A. – Biuro Maklerskie oraz Wood & Company Financial Services, a.s. Spółka Akcyjna, Oddział w Polsce, którzy pełnili rolę Globalnych Koordynatorów i Prowadzących Budowę Księgi Popytu.
Zgodnie ze strategią rozwoju, cyber_Folks stawia na intensyfikację ekspansji międzynarodowej i rozwój działalności w oparciu o efekty synergii w sprzedaży, kosztach i badaniach oraz rozwoju. Zrealizowane akwizycje mają zwiększyć udział przychodów generowanych poza Polską, co w dłuższej perspektywie wzmocni konkurencyjność Grupy na wielu europejskich rynkach.