Porsche zaprezentowało system Porsche Wireless Charging, który ma pozwalać na ładowanie samochodów elektrycznych bez użycia kabli. Technologia ta, znana już użytkownikom smartfonów ma ułatwić proces ładowania pojazdów, szczególnie w warunkach domowych.
System opiera się na płycie podłogowej One-Box o wymiarach 117 cm na 78 cm, którą można łatwo zainstalować w garażu lub pod wiatą. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczy zaparkować samochód nad płytą. W pojeździe musi być zainstalowany pakiet odbiorczy, który pozycjonuje się nad płytą. Osoby, które chcą jak najszybciej podróżować na długich trasach, mogą liczyć na bardzo wysoką moc ładowania elektrycznego Cayenne. Model wyznaczy tu nowe standardy – podobnie jak Macan i Taycan, które wcześniej były w tym obszarze liderami w swoich segmentach, z mocą odpowiednio 270 i 320 kW. Moc ładowania Cayenne Electric prądem stałym ma sięgać do 400 kW. Oznacza to, że będzie można je optymalnie naładować np. na dowolnej stacji Porsche Charging Lounge.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, około 75% procesów ładowania pojazdów Porsche odbywa się w domu, co sprawia, że nowe rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzeby klientów. Płyta została zaprojektowana tak, aby była odporna na warunki atmosferyczne, co umożliwia jej montaż na zewnątrz. Proces ładowania można monitorować za pomocą aplikacji My Porsche, która pozwala również na autoryzację ładowania wielu pojazdów.
Prototyp elektrycznego Cayenne, który jako pierwszy ma być wyposażony w tę technologię, można było zobaczyć na targach IAA MOBILITY w Monachium.