Klarna i Google Cloud ogłosiły współpracę. Fintech wykorzysta AI do personalizacji doświadczeń zakupowych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Klarna i Google Cloud ogłosiły współpracę. Fintech wykorzysta AI do personalizacji doświadczeń zakupowych

Udostępnij:

Klarna oraz Google Cloud ogłosiły dziś strategiczne partnerstwo bazujące na sztucznej inteligencji, którego celem jest przyspieszenie innowacji, wspieranie kreatywności i dostarczanie produktów zorientowanych na ponad 114 mln klientów fintechu na całym świecie.

Personalizacja doświadczeń zakupowych

Dzięki nowo ogłoszonej współpracy, Klarna będzie mogła wykorzystać cały pakiet rozwiązań AI Google Cloud — od infrastruktury, przez platformę, po modele — aby przyspieszyć rozwój innowacyjnych produktów i kreatywnych kampanii zorientowanych na klienta.

– W Klarnie wdrażamy sztuczną inteligencję nie tylko po to, by usprawnić działanie – wykorzystujemy ją do ponownego przemyślenia samej kreatywności. Łącząc wiodące modele sztucznej inteligencji Google Cloud z unikalną wiedzą konsumencką Klarny, możemy tworzyć doświadczenia, które wydają się inteligentniejsze i bardziej spersonalizowane. Wczesne pilotaże już pokazują potencjał: kreatywne koncepcje oparte na sztucznej inteligencji, od dynamicznych cyfrowych lookbooków po hiperspersonalizowane kampanie produktowe, wydłużyły czas spędzany w naszej aplikacji o 15% i zwiększyły liczbę zamówień o 50%. Dla nas to dowód na to, że połączenie kreatywności ze sztuczną inteligencją może odmienić sposób, w jaki ludzie robią zakupy – powiedział David Sandström, dyrektor ds. marketingu w Klarnie.

Kreatywna szybkość i lepsza jakość treści

Początkowo partnerstwo będzie koncentrować się na umożliwieniu zespołom Klarny szybkiej transformacji doświadczeń konsumentów w aplikacji Klarna, tworząc wartość w dwóch starannie wybranych obszarach, które mają na celu zapewnienie konsumentom bogatszych, bardziej spersonalizowanych ścieżek zakupowych i bardziej angażujących treści:

  • Kreatywna szybkość: Klarna wykorzystuje najnowsze modele mediów generatywnych Google, w tym Veo 2 i Gemini 2.5 Flash Image (Nano Banana), aby tworzyć dynamiczne, cyfrowe „lookbooki” dla konsumentów, dostępne w aplikacji. Firma wykorzystuje również modele sztucznej inteligencji Google do tworzenia hiperspersonalizowanych kampanii marketingowych dla swoich użytkowników.
  • Personalizacja i jakość treści: Klarna rozszerzy też swoją bibliotekę, obejmującą ponad 200 milionów obrazów, wykorzystując najnowocześniejsze modele sztucznej inteligencji do generowania i udoskonalania grafik, aby dostarczyć użytkownikom bardziej angażujące i wysokiej jakości treści wizualne dopasowane do ich preferencji.

Współpraca obejmie również kwestie bezpieczeństwa. Klarna bowiem wykorzysta sprzęt i doświadczenie Google Cloud do szkolenia i wdrażania grafowych sieci neuronowych, w celu zwalczania oszustw i prania pieniędzy na swojej platformie. Te zaawansowane modele uczenia maszynowego zostały zaprojektowane do analizy złożonych relacji i powiązań między podmiotami – takimi jak użytkownicy, transakcje i urządzenia – w celu wykrywania anomalii i podejrzanych wzorców z większą dokładnością. Dzięki temu Klarna, podnosząc poprzeczkę w zakresie kreatywności, będzie jednocześnie chronić konsumentów za pomocą zabezpieczeń nowej generacji.

Czytaj również: