Dawno, dawno temu… i z pomocą AI. Bajkowa kampania o samotności seniorów

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Dawno, dawno temu… i z pomocą AI. Bajkowa kampania o samotności seniorów

Udostępnij:

W najnowszej kampanii Stowarzyszenia mali bracia Ubogich AI przemieniło seniorów w Arielkę, Królewnę Śnieżkę czy Sindbada, by zwrócić uwagę na problem samotności osób starszych.

I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?

„Dziś Mała Syrenka ponownie oddałaby wszystko dla miłości”, „Dziś zamek Kopciuszka jest cichy i pusty”, „Sindbad wciąż wpatruje się w horyzont, tęskniąc za przygodą”. Czy bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa żyli długo i szczęśliwie?

To pytanie stało się inspiracją dla najnowszej akcji Stowarzyszenia mali bracia Ubogich zwracającej uwagę na samotność osób starszych. Poprzez baśniową metaforę organizacja chce pokazać, że wielu seniorów – podobnie jak bohaterowie znanych opowieści – żyje długo, ale nie zawsze szczęśliwie, bo brakuje im bliskości i zainteresowania ze strony innych.

W tym celu Stowarzyszenie postanowiło wykorzystać AI do stworzenia obrazów, przedstawiających bohaterów sześciu popularnych baśni jako seniorów. Choć żyli długo, nie zaznali szczęścia – ich historie nie mają typowych, bajkowych zakończeń. Kopciuszek mieszka w pustym, cichym zamku, Czerwony Kapturek samotnie wypatruje gości przez okno, a Sindbad, zamknięty w czterech ścianach, tęskni za dalekimi podróżami.

– W rzeczywistości tak właśnie wygląda codzienność samotnych seniorów. Brak zainteresowania ze strony innych, niskie poczucie własnej wartości czy poczucie bezradności sprawiły, że nasi bohaterowie, tak jak seniorzy w prawdziwym życiu, stracili radość życia i popadli w marazm. W ramach kampanii chcieliśmy zobrazować tę samotność poprzez nawiązania do znanych bohaterów bajek – pokazując, że nawet postacie, które żyły długo, mogą odczuwać smutek, przygnębienie i brak tego oczekiwanego szczęścia – mówi Joanna Mielczarek, członek zarządu i dyrektor operacyjna Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

I żyli długo i szczęśliwe, dzięki przyjaciołom

W ramach kampanii Stowarzyszenie mali bracia Ubogich zachęca wszystkich do wsparcia programu, który opiera się na regularnych odwiedzinach wolontariuszy, często przeradzających się w trwałe, międzypokoleniowe przyjaźnie.

– Skuteczna realizacja Programu „Obecność” wymaga profesjonalnej koordynacji, organizowania szkoleń, zapewnienia wsparcia psychologicznego oraz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych. Każda osoba, która zdecyduje się na stałe wsparcie Programu, pomaga nam tworzyć prawdziwe, szczęśliwe zakończenia. Dzięki takiej pomocy możemy działać skuteczniej i docierać ze wsparciem do większej liczby samotnych seniorów – podkreśla Joanna Mielczarek.

Aby wesprzeć Program „Obecność” należy wejść na stronę www.obecnoscpomaga.pl, wybrać kwotę i ustawić automatyczne płatności, które co miesiąc zasilą fundusz pomocy seniorom. Dzięki regularnym wpłatom darczyńców Stowarzyszenie może docierać do samotnych seniorów w 14 polskich miastach, zapewniając ciągłość działań i budowanie długotrwałych relacji opartych na zaufaniu i życzliwości.

Czytaj również: