Żabka rozwija skrzydła w e-commerce. Sieć uruchomi własną logistykę Izidrop

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Żabka rozwija skrzydła w e-commerce. Sieć uruchomi własną logistykę Izidrop

Udostępnij:

Sieć Żabka przygotowuje się do uruchomienia własnego rozwiązania logistycznego pod nazwą Izidrop. Nowa usługa ma wspierać przede wszystkim proces zwrotów zakupów internetowych.

Logistyka pod własnym szyldem

Podczas telekonferencji Tomasz Blicharski, chief strategy & development officer w Grupie Żabka, zapowiedział rozwój projektu Izidrop. Jak podkreślił, usługa ma wyróżniać się na tle rynku, koncentrując się głównie na potrzebach klientów dokonujących zwrotów zakupów online.

Do obsługi przesyłek ma zostać wykorzystana rozbudowana infrastruktura logistyczna, należąca do Grupy, co pozwoli zaoferować konkurencyjne ceny. Co istotne, Izidrop będzie dostępny nie tylko dla klientów Żabki – z rozwiązania skorzystają również podmioty zewnętrzne.

– Usługa jest otwarta dla podmiotów trzecich. Dotyczy produktów, które nie są specyficznie zakupione lub nawet odebrane w sklepie Żabka, a po prostu zakupów z e-commerce, a usługa kurierska Izidrop jest jednym z kanałów, dzięki którymi zwrot będzie dokonany. Usługa działa w dwie strony, dotyczy też odbiorów – wyjaśnił Blicharski, cytowany przez portal PAP.

Kolejny element ekosystemu Żabki

Jak dodał przedstawiciel sieci, Izidrop ma stać się integralną częścią ekosystemu convenience tworzonego przez Żabkę. Usługa zostanie zintegrowana z aplikacją mobilną i ma być dostępna we wszystkich punktach sieci.

– Chcemy, żeby ta usługa była częścią naszego ekosystemu convenience, zintegrowana z naszą aplikacją i dostępna zarówno dla firm e-commerce, jak i naszych klientów – zaznaczył Tomasz Blicharski, cytowany przez PAP.

Projekt ma zostać uruchomiony w najbliższym czasie, a jego zasięg szybko obejmie całą sieć sklepów.

Nowe funkcje płatności w aplikacji

Równolegle Żabka testuje funkcję „kup teraz, zapłać później”, która pozwoli klientom odroczyć płatność za zakupy o kilkanaście lub kilkadziesiąt dni. Według wstępnych wyników testów, funkcjonalność cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników – podkreślili przedstawiciele firmy.

Czytaj również: