fot. unsplash.com
Pinterest dobierze odpowiedni makijaż
W odpowiedzi na liczne zapytania od użytkowników Pinterest wprowadził nową opcję wyszukiwania, która pozwala zawęzić wyniki wybierając odpowiedni zakres odcieni skóry. Celem firmy jest poprawa rezultatów dzięki wyświetlaniu bardziej trafnych zdjęć, które są lepiej dopasowane do użytkowników szukających inspiracji i wskazówek kosmetycznych.
Funkcja wyszukiwania z uwzględnieniem typu urody jest obecnie w fazie eksperymentalnej. Jest ona zasilana za pomocą oprogramowania sztucznej inteligencji ModiFace, które wykorzystuje uczenie maszynowe do skanowania obrazów na stronie i grupowania ich według wskazanych odcieni skóry. Według rzecznika Pinteresta, algorytm działa, analizuje i śledzi najbardziej lubiane i oglądane obrazy przez poszczególnych użytkowników i udostępnia wyniki podobne do wskazanych.
Poszerzenie grupy klientów
Obecnie użytkownicy mogą obecnie wybierać spośród czterech palet kolorów, aby otrzymywać bardziej szczegółowe wyniki, chociaż w planach jest rozszerzenie możliwości wyboru tonów. Udoskonalona funkcja wyszukiwania jest w pewnym sensie odpowiedzią na ciągły nacisk na różnorodność w rozwoju produktów i marketingu w branży kosmetycznej. W ostatnich miesiącach ruch ten nabierał rozpędu, wraz z pojawieniem się burzliwych kolekcji, takich jak Fenty Beauty autorstwa Rihanny, skierowanej do szerszej grupy demograficznej. Chociaż Pinterest nie udostępnia informacji o grupach demograficznych użytkowników, to wyraźnie widać, że funkcja ta w znacznym stopniu pomoże użytkownikom mniejszościowym bombardowanym poradami kosmetycznymi dla białych kobiet znaleźć treści bardziej odpowiednie dla nich.
Szansa na zwiększenie zysku
W przypadku Pinteresta, który w ciągu ostatnich kilku lat strategicznie rozszerzył współpracę z firmami z branży mody i urody, udoskonalone wyszukiwanie pomoże w podniesieniu zysków z marketingu partnerskiego, zwiększając szanse na zetknięcie użytkowników z produktami, które prawdopodobnie kupią. Według danych firmy, 70 procent cotygodniowych aktywnych użytkowników korzysta z platformy, aby odkryć nowe produkty upiększające lub pielęgnujące, a 40 procent tworzy dostosowane tablice produktów, które zamierzają kupić.
Odważne plany na przyszłość
Chociaż ModiFace miał już istniejącą bibliotekę i katalog obrazów, z których wiele było dostępnych w Pintereście, ulepszanie wyników wyszukiwania i poprawa wykrywania odcieni skóry zajęła sześć miesięcy. Szczególnym wyzwaniem były zdjęcia generowane przez użytkowników, które bywają słabo oświetlone lub nieostre.
W przyszłości natomiast Pinterest chce ulepszyć tę funkcję, nie tylko w zakresie typów urody, ale również w celu dostarczenia spersonalizowanych wyników w innych obszarach, takich jak rozmiar.