fot. unsplash.com
Firmy przetestowały to podejście poprzez kurs „Networking for Career Success”, który rozpoczął się w marcu. W tym czasie udostępnili go 60 000 uczestnikom Grow with Google, a teraz jest częścią 12 kursów, które wspólnie tworzą.
Lekcje dla początkujących i powracających na rynek pracy
Nowe kursy obejmują szeroki zakres tematów, począwszy od pomocy w odświeżaniu CV i pisaniu listu motywacyjnego, po porady dotyczące optymalizacji profilu GitHub i wzmocnienia sieci LinkedIn. Są też bardziej techniczne tematy związane między innymi ze strukturami danych i algorytmami w Pythonie, a także kurs dotyczący wykorzystania Swift do wywiadów technicznych.
– Nowa generacja talentów wejdzie na rynek pracy posiadający zróżnicowany zakres umiejętności, ale musi zmierzyć się z dużą konkurencją i szybko zmieniającą się sceną rekrutacyjną – tak na firmowym blogu pisze wiceprezeska ds. kariery Udacity, Kathleen Mullaney. – Będą potrzebować każdego zasobu, aby uzyskać pewność, że są w stanie skutecznie konkurować o dostępne role. Nie tylko oni mogą skorzystać z tego typu wsparcia. Profesjonaliści, którzy zmieniają karierę zawodową, starsi pracownicy powracający do kadry pracowniczej i wszyscy, którzy szukają okazji do zmiany pracy, uznają te kursy za wartościowe.
Partnerzy z misją edukacyjną
Udacity od dawna współpracuje z partnerami branżowymi, więc nie jest zaskoczeniem, że firma ponownie współpracuje z Google. Sam Google współpracował przez lata zarówno z Udacity, jak i jego konkurentem, Courserą, aby tworzyć zarówno kursy zorientowane na umiejętności miękkie związane z karierą zawodową, jak i te bardziej techniczne.
Dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę, istnieje wiele różnych programów, w tym ogłoszona dziś Szkoła Pionierów Polskiego Funduszu Rozwoju, Allegro i TDJ. Podczas miesięcznych warsztatów uczestnicy pod okiem praktyków zdobędą niezbędne kompetencje biznesowe. Rekrutacja do programu trwa do 26 czerwca 2018 roku.