7 czerwca 2018 roku w Campusie na warszawskiej Pradze odbyła się gala Aulerów. Podczas wydarzenia spośród 34 startupów wybrano trójkę laureatów: BeesFund, CodersLab i UserEngage.
Kim są zwycięzcy tegorocznej edycji?
BeesFund natomiast jest platformą do crowdfundingu udziałowego. Arkadiusz Regiec, CEO, odbierając nagrodę przyznał, że BeesFund ubiegał się o nią wielokrotnie i że jest ona motywatorem, aby dalej działać. Zadeklarował też, że w przyszłości firma chce stworzyć drugi rynek obok giełdy dla ekosystemu startupowego.
UserEngage to kompleksowe rozwiązanie marketingowe łączące w sobie live chat, CRM i wiele innych narzędzi do kontaktu z klientami. CodersLab natomiast jest szkołą programowania, która uczy w nowoczesny i efektywny sposób.
Aulera specjalnego za zasługi dla branży technologicznej zdobyła konferencja infoShare. Zdecydowanie jest to zasłużona nagroda, ponieważ organizatorzy już po raz dwunasty stworzyli świetne miejsce do networkingu i wymiany wiedzy. W ostatniej edycji udział wzięło ponad 6 tysięcy uczestników z 55 krajów, ponad 250 startupów i aż 202 ekspertów z całego świata, którzy w trakcie dwóch dni wydarzenia dzielili się swoją wiedzą na 7 scenach konferencji.
Ostatniego, niespodziewanego Aulera, z rąk Maćka Budzicha za wkład w animację środowiska, wieloletnie organizowanie wydarzeń, mentorowanie i wspieranie startupów otrzymał sam Artur Kurasiński.
Elitarne grono w startupowym ekosystemie
Tegoroczni zwycięzcy dołączyli do znamienitego grona. Łącznie wręczono 41 nagród, z czego 6 to nagrody specjalne przyznane za zasługi dla środowiska startupowego. Laureatami specjalnych Aulerów są: Rafał Agnieszczak – przedsiębiorca, anioł biznesu, mentor; Maciej Jankowski – działacz środowiska startupowego w województwie Zachodniopomorskim; Migam – startup rozwijający technologie i usługi pomagające osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym; Akademia Leona Koźmińskiego – uczelnia wyższa skupiająca się na szerzeniu wiedzy o przedsiębiorczości; Bartłomiej Gola – inwestor VC, działacz środowiska startupowego z Poznania.
Warto dodać, że Jury Aulerów rzadko myli się w swoich wyborach, ponieważ tylko dwie firmy nagrodzone Aulerem nie dotrwały do 2018 roku, za to aż sześciu laureatów zdążyło sprzedać swoje startupy, a jeden zadebiutował na rynku Newconnect. Mało który konkurs dla startupów może pochwalić się taką przeżywalnością firm. Pełna lista laureatów i rok otrzymania nagrody znajduje się tutaj.
Nowa dekada, nowe wyzwania
Z okazji dziesiątej edycji, organizatorzy Aulerów zainicjowali nowy projekt – wsparcie promocyjne w miastach, nie tylko w mediach branżowych, aby nagroda zaczęła być kojarzona szerzej w społeczeństwie. Pierwsze trzy miasta, które dołączyły w 2018 to Kraków, Lublin oraz Warszawa. We wszystkich tych miastach w środkach komunikacji miejskiej prezentowane były reklamy Aulerów. Organizatorzy liczą, że z czasem do akcji dołączy więcej miast, a może nawet wszystkie miasta powiatowe, co pozwoli przeprowadzić akcję zwiększającą świadomość tego czym jest środowisko startupowe.
Artur Kurasiński, laureat bonusowego Aulera, organizator Auli Polskiej i Aulerów śmiało patrzy w przyszłość – Przez dziesięć lat udało nam się wypracować rozpoznawalność i uznanie dla marki Aulerów w środowisku startupowym. Nagradzamy spółki, które w kolejnych latach tworzą w Polsce i zagranicą miejsca pracy, powiększają Polskie PKB, a co najważniejsze dla nas – stają się naszymi wizytówkami w świecie technologii. Nasz cel na kolejną dekadę to zwiększenie rozpoznawalności Aulerów w Polsce poza środowiskiem startupowym, aby poprzez to tłumaczyć czym są startupy i dla kogo jest to droga zawodowa. Chcemy być przyczynkiem do współpracy między miastami i ich ekosystemami przedsiębiorców, bo w wielu miejscach w Polsce powstają ciekawe firmy, które często są bardziej rozpoznawalne za granicą niż w swoim kraju. My chcemy tych najlepszych wyszukiwać i nagradzać.