PayU przejął Zooz. Transakcja ma szansę stać się furtką do kolejnych rynków

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

PayU ogłosił, że wykupił Zooz, startup z Izraela, który oferuje API pozwalające akceptować różne płatności w zależności od rynku. Ich dotychczasowa współpraca pomogła PayU wprowadzać kolejne integracje. Teraz natomiast pozwoli mu wejść w przestrzeń transgranicznych usług płatniczych.

fot. unsplash.com

PayU zdecydowało, że będzie tworzyć otwartą platformę, zamiast zamkniętego ekosystemu. Aby działać skuteczniej, firma przejęła udziały w Zooz. Warunki tej transakcji nie zostały ujawnione, jednak Techcrunch szacuje, że mogła ona opiewać na kwotę z przedziału od 50 do 100 milionów dolarów.

Zooz zajmuje się fragmentacją w płatnościach na całym świecie. Chociaż karty kredytowe są w wielu krajach normą, stanowią one środek płatniczy w niecałych 20 procentach wszystkich transakcji handlu elektronicznego, a konsumenci i firmy z różnych regionów rozwijają własne, lokalne metody i preferencje dotyczące płatności. Znaczną rolę odgrywają również przelewy oraz opłata gotówką przy odbiorze. 

Dla wielu kupców, którzy mają siedzibę w jednym kraju, ale chcą sprzedawać na całym świecie, stanowi to nie lada wyzwanie. Zooz rozwiązuje ten problem, udostępniając sprzedawcom interfejs API oferujący możliwość wyboru spośród szeregu sposobów płatności. Tym samym mogą oni umożliwić kupującym wybór opcji zgodnej z ich preferencjami czy przyzwyczajeniami.

Firma deklaruje, że będzie inwestować w dodawanie kolejnych funkcji do platformy Zooz. Wśród nich wymienia fraud management, raportowanie w czasie rzeczywistym i smart routing. Część załogi startupu dołączy natomiast do zespołu PayU, w tym współzałożyciele Oren Levy, CEO, i Ronen Morecki, CTO, którzy zajmą wysokie stanowiska w zakresie rozwoju biznesowego z dużymi kupcami oraz CTO innowacji.