fot. materiały prasowe
Pieniądze pozyskane od funduszu Luma Ventures pomogą zespołowi NUADU w dalszym rozwoju produktu oraz wejść na kolejne międzynarodowe rynki. Startup z Trójmiasta chce między innymi spersonalizować system do nauki, wykorzystując do tego celu sztuczną inteligencję i maszynowe uczenie oraz ruszyć z ekspansją w krajach Dalekiego Wschodu.
Efekty
– Rozwijamy się bardzo dynamicznie. Już w pierwszej połowie 2018 roku osiągnęliśmy niemal czterokrotność przychodu z poprzednich 12 miesięcy. Nasza aplikacja została dobrze przyjęta na rynkach azjatyckich, które charakteryzują się szybką implementacją rozwiązań z zakresu nowych technologii w edukacji. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszej obecności w Azji – mówi Paweł Czech, współzałożyciel NUADU.
Ale strategia rozwoju NUADU nie kończy się na intensyfikacji działań w Azji. Bo oprócz tego, że firma „ustanawiania obecności na rynku chińskim”, to także uważnie bada dojrzały rynek Ameryki Północnej. Przedstawiciele spółki wyjaśniają, że ich misją jest „poprawa jakości edukacji poprzez wykorzystanie technologii, zapewnienie obiektywizmu, ogólnoświatowej dostępności oraz indywidualnego podejścia do uczniów”. Globalna ekspansja wpisuje się w realizację wyżej opisanej misji.
Narzędzie edukacyjne
– 1,3 mld uczniów na świecie, 17% wzrost rynku rozwiązań z kategorii EdTech przy jednoczesnym bardzo niskim poziomie cyfryzacji edukacji – to tylko kilka powodów dla których zdecydowaliśmy się na wsparcie NUADU. Niemniej najważniejsza jest nasza wspólna wizja, w której to umożliwiamy wykorzystanie całego potencjału intelektualnego jednostki – mówi Tomasz Cichowicz z Luma Ventures.
NUADU to spersonalizowane środowisko nauczania, w którym osadzone są takie zasoby dydaktyczne, jak ćwiczenia i baza wiedzy zgodna z podstawa programową oraz unikalne mechanizmy logiki systemu, pozwalające na tworzenie ścieżek edukacyjnych. Opracowane przez twórców projektu środowisko weryfikuje poprawności rozwiązywanych zadań, dynamicznie dopasowuje poziom ich trudności do stanu wiedzy użytkownika oraz na bieżąco informuje ucznia i nauczyciela o postępach w nauce.
Globalny rozwój
Aplikacja dostępna jest na urządzenia mobilne i desktopy. Powstała w 2016 roku i do tej pory skorzystało z niej 80 000 dzieci w ponad 200 szkołach w Polsce. Pozyskany kapitał nie jest pierwszym sukcesem NUADU. Wcześniej spółka wygrała przetarg i wdrożyła swoje rozwiązanie na szeroką skalę w Gdyni. NUADU działa także globalnie, gdzie posiada 45 000 aktywnych i płacących za dostęp do narzędzia użytkowników. Wielu z nich pochodzi z krajów azjatyckich takich jak Singapur, Tajlandia, Malezja, Filipiny i Indonezja.
– Nasze rozwiązanie wspomaga nauczycieli w projektowaniu środowiska edukacyjnego zorientowanego na proces oraz zapewnia możliwość dostosowywania do uczniów indywidualnego trybu nauczania. To co nas wyróżnia to wizja edukacji opartej o dane. W niedalekiej przyszłości przewidujemy pełne wykorzystanie potencjału mechanizmów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w tworzeniu dynamicznych, adaptywnych PLE (personal learning environment) – mówi Marcin Krasowski, współzałożyciel NUADU.