Renault i fundusz Newfund inwestują w startup Akoustic Arts, specjalizujący się w urządzeniach do emisji dźwięku kierunkowego

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Grupa Renault i fundusz Newfund zainwestują we francuski startup Akoustic Arts, który specjalizuje się w urządzeniach do emisji dźwięku kierunkowego. Porozumienie przewiduje współpracę między ekspertami z Renault i Akoustic Arts nad integracją innowacyjnych głośników kierunkowych w autach marki.

Grupa Renault i fundusz Newfund podały informację o zainwestowaniu we francuski startup Akoustic Arts. Celem jest przyspieszenie rozwoju produktów w tym zakresie na dużą skalę. Grupa Renault i startup podpisały umowę dotyczącą tej inwestycji i będą prowadziły prace projektowe nad zastosowaniem technologii Akoustic Arts w samochodach Renault.

Utworzona w 2010 roku spółka Akoustic Arts opracowała unikatową i opatentowaną technologię ultrakierunkowego dźwięku. Fale dźwiękowe tworzą w powietrzu wiązkę, a dźwięk jest słyszalny jedynie przez użytkownika, dla którego jest przeznaczony. Technologia zapewnia kilku osobom jednocześnie, ale niezależnie od siebie niezwykle immersyjny odbiór dźwięku.

W ramach współpracy inżynierowie Renault przekażą doświadczenie oraz narzędzia przemysłowe i zapewnią pomoc dostawców. Eksperci Akoustic Arts wniosą technologię i know-how w zakresie dźwięku kierunkowego. Po realizacji fazy badawczo-rozwojowej projekt przewiduje opracowanie podkładowych głośników kierunkowych do samochodów Renault. Rozważa się także możliwość opracowania produktów dostępnych w ofercie akcesoriów w salonach marki.

– Wraz z funduszem Newfund bardzo się cieszymy z dzisiejszej inwestycji w startup Akoustic Arts. Wspólnie stworzymy innowacyjne głośniki kierunkowe przeznaczone do naszych samochodów, aby coraz lepiej spełniać potrzeby i oczekiwania klientów. Dla Grupy Renault dźwięk odbierany w samochodzie i związane z tym doznania są jednym z elementów wyróżniających, zwłaszcza wraz z rozwojem inteligentnych i autonomicznych samochodów oraz przyszłościowych spersonalizowanych treści multimedialnych – powiedział Gaspar Gascon Abellan, zastępca dyrektora ds. inżynieryjnych Aliansu.

– Po pierwszej fazie poświęconej rozwojowi naszej technologii dźwięku ultrakierunkowego, objęcie udziałów w spółce Akoustic Arts przez Grupę Renault i Newfund bardzo przyspieszy nasz rozwój. Oba podmioty doskonale się uzupełniają, a to pozwoli zrealizować dwa wspólne cele. Po pierwsze zrewolucjonizowanie doświadczenia klienta z wizyty w salonie dzięki naszym głośnikom typu A. Po drugie opracowanie produktu dla rynku samochodowego dzięki wykorzystaniu wyjątkowego know-how specjalistów Renault – powiedział Ilan Kaddouch, prezes Akoustic Arts.

– Akoustic Arts opracowała unikatową technologię, która doskonale spełnia potrzeby nagłośnienia przestrzeni publicznej, a zwłaszcza powierzchni sklepowych dzięki głośnikowi typu A. Pozyskanie nowych środków finansowych pozwoli naszemu zespołowi zdobyć nowych klientów na tym priorytetowym dla nas rynku i na szybkie opracowanie przy wsparciu Renault nowego produktu przeznaczonego do samochodów. Bardzo się cieszymy z udziału w tym projekcie ― oświadczył Ivan Michal, partner funduszu Newfund.