Polski start-up Waywer podejmuje współpracę z firmą Eniro Polska

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Rynek pracy mocno się zmienia. Obecnie coraz częściej to pracodawcy muszą walczyć o wartościowych pracowników, a nie odwrotnie. W związku z tym duże firmy poszukują rozwiązań, dzięki którym będą mogły wyróżnić się na tle innych. Pomocny okazuje się produkt stworzony przez polski startup.

Rozwiązanie proponowane przez Waywer, które zdecydowała się wdrożyć do procesu rekrutacji firma Eniro Polska, polega na wysyłaniu spersonalizowanych wideo-wiadomości do kandydatów. Osoba otrzymuje wiadomość na telefon za pośrednictwem SMS’a lub e-maila. Kliknięcie w link przekierowuje kandydata do wiadomości wideo.

Krótki film zawiera wypowiedź rekrutera, a także szczegóły dotyczące miejsca spotkania czy zaproszenie do zapoznania się z poradnikiem „Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej”. Wiadomość może być dowolnie konfigurowana – można ją wzbogacić np. o mapy z lokalizacją siedziby firmy, linki do kanałów społecznościowych pracodawcy, dodatkowe filmy, zdjęcia czy grafiki.

Innowacja Waywer nie tylko usprawnia proces rekrutacyjny, ale stanowi również wartość dodaną w budowaniu pożądanego employer brandingu. Obecnie monitorujemy efektywność wdrożenia tej nowoczesnej usługi i zauważyliśmy życzliwe przyjęcie tego kanału komunikacji ze strony kandydatów. – mówi mówi Anna Strutyńska, dyrektor personalny w Eniro Polska.

W klasycznym procesie rekrutacji to pracodawca zazwyczaj wie jak wygląda kandydat, dzięki zastosowaniu wideo – wiadomości kandydat ma szansę poznać przedstawiciela firmy zanim pojawi się na rozmowie rekrutacyjnej. Spersonalizowany komunikat wideo pozwala pracodawcy na wyróżnienie się spośród innych firm zabiegających o uwagę kandydata. Może mieć to znaczący wpływ na sukces rekrutacji, szczególnie jeśli naszym kandydatem jest przedstawiciel pokolenia Millenialsów, dla którego liczy się szybki i bezpośredni kontakt z pracodawcą, najlepiej za pomocą smartfona.

W dzisiejszych czasach, kiedy pracodawcy mają często do zaoferowania bardzo podobne warunki pracy, podobne pakiety benefitów i wynagrodzenia, sposób, w jaki firma traktuje kandydata w procesie rekrutacyjnym przekłada się wprost na zwiększanie przewagi konkurencyjnej. Dlatego cieszymy się, że Eniro zdecydowało się postawić na wyjątkowy „candidate experience. – mówi Michał Cal, Business Development Manager w Waywer.

Platformę Waywer, która stwarza pracodawcom szanse na wykorzystanie wideo-wiadomości w procesie rekrutacji, obsługuje się bardzo intuicyjnie, a system sam przetwarza dane i raportuje o czynnościach odbiorcy. Operator widzi więc, czy i kiedy oraz ile razy odbiorca odtworzył wiadomość, czy zapoznał się z nią do końca, czy odpowiedział na załączone pytania i potwierdził obecność na spotkaniu. Wszystkie informacje są raportowane na bieżąco, a rekruter monitoruje proces i dopasowuje swoje działania do reakcji kandydatów, co pozwala lepiej zarządzać procesem komunikacji.

Spółka Waywer została doceniona w branży HR już w 2017 roku, kiedy jej pilotażowy projekt komunikacji z kandydatami za pomocą wideo – wiadomości został uznany za „Najlepszą innowację w Employer Brandingu” według jury konkursu EB Stars.