Czym jest Wasz projekt?
Opracowaliśmy nowy system skanowania faktur kosztowych charakteryzujący się wykorzystaniem sztucznej inteligencji do dokładniejszego odczytywania danych oraz dopasowującego automatycznie atrybuty. Skanujfakture.pl jest platformą ogólnodostępną, gdzie każdy może zarejestrować swoje konto. System pozwala na pracę zarówno przedsiębiorstwom, jak i biurom księgowym, ponieważ umożliwia współpracować z klientem.
Jaki problem rozwiązujecie?
Głównym zadaniem systemu jest maksymalna oszczędność czasu poprzez zautomatyzowanie wprowadzania dokumentów kosztowych do systemów księgowych. Dodatkowo platforma posiada dodaną całą obsługę dla biur księgowych do współpracy z klientem. System prócz odczytywania danych z faktury za pomocą mechanizmów sztucznej inteligencji ma za zadanie kategoryzować faktury, czyli rozumieć, co w nich jest napisane i na tej podstawie dodawać atrybuty czyli parametry księgowe. Platforma posiada również integracje z systemami rządowymi w celu sprawdzania wszelkich danych kontrahentów np. GUS, VAT, NBP przy każdym zeskanowaniu dokumentu. Ta cecha pozwala w bardzo szybki sposób wyłapać kontrahentów którzy nie są aktywni w VAT. System został zaprojektowany w sposób umożliwiający szybkie wdrożenie w innych krajach.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Platforma skanujfakture.pl jest dedykowana wszystkim przedsiębiorstwom, które w miesiącu mają powyżej 50 faktur kosztowych. Przy takiej ilości dokumentów zwraca się koszt ponoszony na abonament systemu i pozwala zaoszczędzić środki. Z drugiej strony bardzo duży nakład pracy został położony na dostosowanie systemu dla biur księgowych prowadzących kilkadziesiąt / kilkaset podmiotów z możliwością zapraszania klientów do współpracy.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Platforma posiada cykliczny system płatności za okres lub ilość dokumentów. W programie został wdrożony mechanizm płatności online, dzięki czemu klienci mogą w łatwy sposób dokonać płatności. Opracowano cennik premiujący opłaty za dłuższy okres.
Kto stoi za projektem?
Za projektem stoi spółka AiTech sp. z o.o., jest to firma powstała do prac nad sztuczną inteligencją, która w dorobku ma już system dla sektora bankowego do rozpoznawania formularzy i wydobywania z nich danych. Spółka charakteryzuje się wykorzystywaniem najnowszych osiągnięć w dziedzinie AI takich jak np. Capsule Network.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
System ukazał się na rynku 30 października 2018 roku. Jest to skończony produkt, przetestowany dwa miesiące w pracy w biurze księgowym. Dzięki ścisłej pracy udało nam się wprowadzić szereg udogodnień, dzięki którym korzystanie z tego programu jest prostsze i pozwala zaoszczędzić jeszcze więcej czasu. Od początku listopada prowadzone są kampanie reklamowe mające pozyskać nowych klientów. Skupiamy teraz główną uwagę na jak największym upowszechnieniu tego rozwiązania wśród biur księgowych i firm. Budujemy struktury sprzedażowe w postaci lokalnych handlowców. W ciągu dwóch tygodni działalności naszą stronę internetową odwiedziło w sumie 387 osób z czego zarejestrowało się 17 firm / biur księgowych.
Jakie są plany rozwoju?
Plan rozwoju platformy skanujfakture.pl zakłada przede wszystkim pozyskanie dużej liczby klientów na ten produkt. Prowadzone będą bardzo zróżnicowane akcje marketingowe zachęcające do rejestracji. Do końca roku firma ma na celu pozyskanie 50 firm płacących abonament. W założeniu firma powinna osiągnąć rentowność spłacając koszty projektu w 8 miesiącu funkcjonowania. Do zrealizowania tego zadania firma również poszukuje partnera który wniesionym kapitałem pozwoli znacząco przyśpieszyć pozyskiwanie nowych klientów. Kolejnym etapem jest wprowadzenie tego produktu na kolejne rynki. W chwili obecnej prowadzona jest analiza rynku we Włoszech, która ma wykazać jak wygląda ten rynek dla tego produktu. Analiza jest prowadzona przez analityka włoskiego.