– Ten okres planowania finansowego nosi w sobie wyraźny zapis: konsekwentnie zmierzamy w kierunku mobilności elektrycznej i w przyszłości na niej właśnie będziemy się koncentrować. Dokonujemy przesunięcia środków w kierunku bardziej priorytetowym – przyszłościowych produktów i usług, które dla rynku są bardziej atrakcyjne i odpowiadają jego potrzebom – mówi Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu AUDI AG. – Dzięki modelom takim jak niedawno zaprezentowane Audi e-tron GT concept, chcemy znów ‘zelektryfikować’ ludzi, a jednocześnie chcemy być firmą sprawną i wydajną. – dodaje Schot.
W najbliższych latach cztery pierścienie zaprezentują szereg nowych modeli elektrycznych, a elementem tej ofensywy jest Audi e-tron – pierwszy w pełni elektryczny SUV marki z Ingolstadt. Do roku 2025 Audi oferować będzie około dwudziestu zelektryfikowanych modeli, z których połowa będzie miała napęd wyłącznie elektryczny. Jednocześnie marka przyspieszy z digitalizacją swych pojazdów i fabryk oraz rozszerzy model biznesowy o nowe usługi cyfrowe, takie jak m.in. „funkcje na żądanie”.
W związku z powyższym, udział wydatków na zagadnienia przyszłościowe w puli wydatków całkowitych na przestrzeni całego okresu planowania znacznie wzrośnie. Zwłaszcza w drugiej połowie założonego horyzontu czasowego, wydatki odzwierciedlać będą dynamiczny rozwój mobilności elektrycznej tworzonej na bazie synergii marek Grupy i wspólnej dla nich architektury. W tym celu Audi już teraz ściśle współpracuje z Porsche, tworząc przeznaczoną dla dużych samochodów „architekturę elektryfikacji premium – Premium-Architektur Elektrifizierung (PPE)”. Jednocześnie wraz z marką Volkswagen realizuje projekt budowy „modularnej platformy dla aut elektrycznych – Modulare E-Antriebs-Baukasten (MEB).”
By móc sfinansować swe przyszłościowo zorientowane projekty ze środków własnych przedsiębiorstwa, Audi konsekwentnie wdraża udane założenia Planu Transformacji Audi. Dzięki niemu, koncern z Inglostadt rok 2018 zamknie dodatnim efektem dochodowym w wysokości ponad 1 miliarda euro. Efekt ten zniweluje obciążenia finansowe wynikające z wyższych wydatków wstępnych na przyszłościowe projekty. Oprócz transferu środków na projekty przyszłościowe, celem Planu Transformacji Audi jest redukcja za dużej złożoności produkcji, dalsze i głębsze wykorzystywanie efektu synergii oraz identyfikacja i zakończenie działań, które nie są już istotne z punktu widzenia klienta.