Po ponad 13 miesiącach od powstania platformy AlleKurier.pl przyszedł czas na pierwsze podsumowanie. Stały przyrost liczby użytkowników na średnim poziomie 32% miesięcznie napawa optymizmem i dobrze rokuje na przyszłość. Zapraszamy do lektury.
Oficjalne narodziny serwisu datuje się na 22 listopada 2010 roku, kiedy to została udostępniona w pełni funkcjonalna platforma. AlleKurier jest brokerem, czyli pośrednikiem łączącym firmy kurierskie oraz osoby wysyłające paczki. Dzięki skupieniu dużej ilości wysyłek, AlleKurier wynegocjował dla swoich użytkowników ceny o ponad 60% niższe w stosunku do cen bezpośrednio u przewoźników. Od początku funkcjonowania AlleKurier obsługiwał tanie przesyłki DPD i DHL.
Wraz z początkiem drugiego kwartału wprowadzone zostały zmiany w wyglądzie serwisu. Oprócz poprawy wizualnej znacząco wzrosła jego użyteczność i łatwość nawigowania. W maju AlleKurier poszerzył swoją ofertę o nowego przewoźnika. Do dotychczas oferowanych DPD i DHL dołączył światowy lider, jakim niewątpliwie jest UPS. Dla użytkowników to większa możliwość wyboru i dopasowania najbardziej odpowiedniego rozwiązania.
Gorący okres letni przyniósł ze sobą sporo innowacji. Najpierw w lipcu pojawiła się możliwość negocjacji cen, w zależności od ilości nadawanych paczek. Następnie w sierpniu została wprowadzona usługa Pobranie Express. Czas zwrotu pobrania został przyspieszony z 10 dni w przypadku DPD (5 dni dla DHL) do zaledwie 3 dni roboczych po doręczeniu paczki. Promocją zostały objęte przesyłki za pobraniem, które do kwoty 300 zł zaczęto realizować bezpłatnie – liczony był tylko koszt przesyłki pobraniowej. W przypadku pobrań powyżej 300 zł opłata wynosiła 10 zł. Oferta obsługiwanych firm kurierskich została jeszcze powiększona. Czwartym przewoźnikiem została polska firma K-EX.
Duże zainteresowanie usługą Pobranie Express zaowocowało w listopadzie kolejnymi zmianami. Wysokość kwoty pobrania, została zwiększona do 500 zł. Powyżej tej sumy usługa kosztowała 10 zł w przypadku pobrań do 3000 zł oraz 20 zł dla pobrań do 6000 zł. Listopad był też przełomowy pod względem otwarcia się platformy na media społecznościowe. Pierwsze wpisy na blipie, twitterze czy google+ pojawiły się 9 listopada. Również na facebooku zaczęto prowadzić systematyczną komunikację. Sukcesywnie AlleKurier buduje więź ze swoimi klientami i zachęca do dialogu.
źródło: informacja prasowa