Na swoim blogu Seedcamp ogłosił, że pozyskał nowego partnera w postaci Facebooka. Gigant z Palo Alto zyskując miano Platinum Seedcamp Founder Sponsor stał się jednym z najważniejszym sponsorów Seedcampu.
Facebook będzie wspierał społecznościowe startupy i aplikacje na wielu płaszczyznach działania. Oprócz wsparcia merytorycznego, produktowego i technicznego, projekty będące pod skrzydłami Seedcampu otrzymają również dostęp do facebookowych produktów i programów w wersji beta, czyli w fazie testowej. Dzięki temu startupy będą na bieżąco ze wszystkimi nowinkami oferowanymi przez Facebooka, co wpłynie na szybkość ich reakcji na zmieniające się otoczenie i możliwość wykorzystania nowych rozwiązań technologicznych w swoich projektach.
Korzyści z tej współpracy oczywiście muszą być obopólne. Dzięki niej skorzysta również sam Facebook. Dostęp do innowacyjnych startupów i ich kreatywnych twórców może stwarzać Facebookowi częste okazje rynkowe.
Niespełna rok temu, po zawieszeniu autorskiego projektu wsparcia startupów fbFund, Facebook zawiązał partnerstwo z Y Combinator, czyli amerykańskim pierwowzorem Seedcampu. Jak widać, największy portal społecznościowy na świecie widzi ogromny potencjał w rynku startupów technologicznych.
Seedcamp łączy w sobie dwie idee – konkursu oraz programu mentortingowego dla startupów. Jest to przedsięwzięcie o zasięgu globalnym. Misją Seedcampu jest budowanie społeczności skupiającej twórców startupów, ekspertów branży IT oraz inwestorów. W ramach konkursu, Seedcamp dokonuje mikoinwestycji w wybrane projekty. Z reguły wynosi ona 50.000 euro w zamian za 8-10% udziałów.
źródła: blog.seedcamp.com, www.readwriteweb.com