Business Model Masterclass

Dodane:

Udostępnij:

Rozpoczynamy nabór na dwa równoległe bezłatne szkolenia z tworzenia modeli biznesowych dla pomysłodawców, grup projektowych, start-upów. Szkolenia zostaną przeprowadzone w oparciu o formułę seminariów „Business Model Masterclass” i są profesjonalnymi warsztatami, podczas których uczestnicy nauczą się sporządzać zyskowne i atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów modele biznesowe. W szkoleniu udział będzie mogło wziąć maksymalnie 30 osób.

Dla grup lub osób, których modele biznesowe zostaną wybrane przez trenerów, jako najbardziej interesujące i rokujące mamy nagrodę: bezpłatne konsultacje z Michałem Przybyłowskim z TaylorEconomics – doradcą na rynku kapitałowym, odpowiedzialnym za pozyskanie kapitału dla projektów typu start-up, a także za realizację ofert prywatnych w procesie pre-IPO, współpracę z funduszami venture capital, komercjalizację przedsięwzięć oraz transakcje fuzji i przejęć.

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Pojęcie model biznesowy i Business model canvas
  • Przykłady modeli biznesowych z Polski i ze świata
  • Mapowanie i ocena modeli biznesowych z wykorzystaniem business model canvas
  • Ocena własnego modelu biznesu
  • Identyfikacja segmentów klientów i opis ich przedstawicieli (person) w formie map empatii
  • Mapowanie cyklu doświadczeń klientów i odkrywanie ich niezaspokojonych potrzeb
  • Projektowanie wyróżniającej się propozycji wartości (value proposition) dla wybranych segmentów klientów
  • Tworzenie opcji różnych modeli biznesowych z wykorzystaniem wybranych technik (m.in. podważanie założeń, strategii błękitnego oceanu)
  • Selekcja i ocena opcji strategicznych
  • Testowanie finansowe i rynkowe nowych modeli biznesowych (customer development)

Trenerzy:

Katarzyna Królak Wyszyńska,
Coach, Chief Opportunity Explorer w Innovatika Sp. zo.o

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu strategicznym i stymulowaniu innowacji. Prowadziła kilkadziesiąt projektów doradczych m.in. dla takich firm jak Sun Microsytems, Londa, Ferrero, Wolters Kluwer, Lafarge, Ministerstwo Gospodarki, Masterfoods, BRE Bank, Aon. Pomaga zarządom w wyznaczeniu kierunków rozwoju firmy, poszukiwaniu nowych źródeł przychodów i zwiększaniu sprzedaży. Prowadzi warsztaty strategiczne przy wykorzystaniu m.in. koncepcji Kima W. Chana Strategia Błękitnego Oceanu oraz Business Model Canvas Alexa Osterwaldera.

Krzysztof Reński,
Business Model Architect

Pomaga zarządom w tworzeniu modeli biznesowych i wprowadzaniu zmian zwiększających przychody firm. Odpowiada również za tworzenie i rozwój narzędzi doradczych Innovatiki. Dotychczas zrealizował kilkadziesiąt projektów w obszarze doradztwa strategicznego i organizacyjnego w branżach IT, e-commerce, elektronicznej ,nowoczesnych usług biznesowych, a także dla administracji publicznej. Pracował m.in. dla Grupy Danone, Poczty Polskiej, UCMS Group, Young Digital Planet, PESA Bydgoszcz S.A, ISCG, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Po godzinach najchętniej prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji i rozwoju osobistego.

Dla grup lub osób, których modele biznesowe zostaną wybrane przez trenerów, jako najbardziej interesujące i rokujące, mamy nagrodę: bezpłatne konsultacje z Michałem Przybyłowskim z TaylorEconomics – doradcą na rynku kapitałowym, odpowiedzialnym za pozyskanie kapitału dla projektów typu start-up, a także za realizację ofert prywatnych w procesie pre-IPO, współpracę z funduszami venture capital, komercjalizację przedsięwzięć oraz transakcje fuzji i przejęć.

Szkolenia organizowane są w ramach projektu „Biznes dla biznesu – budowa platformy współpracy miedzy inwestorami prywatnymi pomysłowymi przedsiębiorcami” (www.inwestornia.pl). Projekt ma na celu promowanie innowacyjnych pomysłów oraz nawiązywanie współpracy pomiędzy ich autorami i inwestorami. Skierowany jest zarówno do pomysłodawców, którzy poszukują kapitału na realizację inwestycji, jak i inwestorów, którzy chcieliby zaangażować się zarówno finansowo, jaki i merytorycznie we wspieranie przedsięwzięć we wczesnej fazie rozwoju.