Rozpoczynamy nabór na dwa równoległe bezłatne szkolenia z tworzenia modeli biznesowych dla pomysłodawców, grup projektowych, start-upów. Szkolenia zostaną przeprowadzone w oparciu o formułę seminariów „Business Model Masterclass” i są profesjonalnymi warsztatami, podczas których uczestnicy nauczą się sporządzać zyskowne i atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów modele biznesowe. W szkoleniu udział będzie mogło wziąć maksymalnie 30 osób.
Dla grup lub osób, których modele biznesowe zostaną wybrane przez trenerów, jako najbardziej interesujące i rokujące mamy nagrodę: bezpłatne konsultacje z Michałem Przybyłowskim z TaylorEconomics – doradcą na rynku kapitałowym, odpowiedzialnym za pozyskanie kapitału dla projektów typu start-up, a także za realizację ofert prywatnych w procesie pre-IPO, współpracę z funduszami venture capital, komercjalizację przedsięwzięć oraz transakcje fuzji i przejęć.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Pojęcie model biznesowy i Business model canvas
- Przykłady modeli biznesowych z Polski i ze świata
- Mapowanie i ocena modeli biznesowych z wykorzystaniem business model canvas
- Ocena własnego modelu biznesu
- Identyfikacja segmentów klientów i opis ich przedstawicieli (person) w formie map empatii
- Mapowanie cyklu doświadczeń klientów i odkrywanie ich niezaspokojonych potrzeb
- Projektowanie wyróżniającej się propozycji wartości (value proposition) dla wybranych segmentów klientów
- Tworzenie opcji różnych modeli biznesowych z wykorzystaniem wybranych technik (m.in. podważanie założeń, strategii błękitnego oceanu)
- Selekcja i ocena opcji strategicznych
- Testowanie finansowe i rynkowe nowych modeli biznesowych (customer development)
Trenerzy:
Katarzyna Królak Wyszyńska,
Coach, Chief Opportunity Explorer w Innovatika Sp. zo.o
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu strategicznym i stymulowaniu innowacji. Prowadziła kilkadziesiąt projektów doradczych m.in. dla takich firm jak Sun Microsytems, Londa, Ferrero, Wolters Kluwer, Lafarge, Ministerstwo Gospodarki, Masterfoods, BRE Bank, Aon. Pomaga zarządom w wyznaczeniu kierunków rozwoju firmy, poszukiwaniu nowych źródeł przychodów i zwiększaniu sprzedaży. Prowadzi warsztaty strategiczne przy wykorzystaniu m.in. koncepcji Kima W. Chana Strategia Błękitnego Oceanu oraz Business Model Canvas Alexa Osterwaldera.
Krzysztof Reński,
Business Model Architect
Pomaga zarządom w tworzeniu modeli biznesowych i wprowadzaniu zmian zwiększających przychody firm. Odpowiada również za tworzenie i rozwój narzędzi doradczych Innovatiki. Dotychczas zrealizował kilkadziesiąt projektów w obszarze doradztwa strategicznego i organizacyjnego w branżach IT, e-commerce, elektronicznej ,nowoczesnych usług biznesowych, a także dla administracji publicznej. Pracował m.in. dla Grupy Danone, Poczty Polskiej, UCMS Group, Young Digital Planet, PESA Bydgoszcz S.A, ISCG, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Po godzinach najchętniej prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji i rozwoju osobistego.
Dla grup lub osób, których modele biznesowe zostaną wybrane przez trenerów, jako najbardziej interesujące i rokujące, mamy nagrodę: bezpłatne konsultacje z Michałem Przybyłowskim z TaylorEconomics – doradcą na rynku kapitałowym, odpowiedzialnym za pozyskanie kapitału dla projektów typu start-up, a także za realizację ofert prywatnych w procesie pre-IPO, współpracę z funduszami venture capital, komercjalizację przedsięwzięć oraz transakcje fuzji i przejęć.
Szkolenia organizowane są w ramach projektu „Biznes dla biznesu – budowa platformy współpracy miedzy inwestorami prywatnymi pomysłowymi przedsiębiorcami” (www.inwestornia.pl). Projekt ma na celu promowanie innowacyjnych pomysłów oraz nawiązywanie współpracy pomiędzy ich autorami i inwestorami. Skierowany jest zarówno do pomysłodawców, którzy poszukują kapitału na realizację inwestycji, jak i inwestorów, którzy chcieliby zaangażować się zarówno finansowo, jaki i merytorycznie we wspieranie przedsięwzięć we wczesnej fazie rozwoju.