Wishbone jest platformą, dzięki której każdy uczeń może zbierać fundusze na szczytny cel. Jeśli potrzebuje pieniądze na kurs czy czesne na studia na prestiżowej uczelni, to dzięki Wishbone jego marzenie może się spełnić.
Wishbone to fundacja non-profit, która ma pomóc w zbieraniu funduszy dla każdego ze studentów. Ideą Wishbone’a jest wspieranie ambitnych uczniów, którzy z pasją podchodzą do nauki i poświęcają na nią czas również poza szkołą. Po wejściu na stronę główną widzimy sylwetki zgłoszonych do programu studentów i klikając w fotografie jednego z nich możemy zobaczyć na co zbiera pieniądze. Do wyboru mamy 8 kategorii m.in: ochrona środowiska, muzyka czy nauka i technika. Po wybraniu odpowiedniej kategorii możemy podzielić studentów na tych, których okres zbierania funduszy kończy się za kilka dni oraz na miasto, w którym się uczą. Obecnie zgłoszeni studenci pochodzą z dwóch regionów – San Francisco oraz Nowego Jorku.
Komu podarować pieniądze i dołożyć przysłowiową „cegiełkę do sukcesu”? Zapewne jest to ciężki wybór, choć kwota 25$ nie wydaje się być ogromna. Oczywiście możemy przekazać znacznie więcej pieniędzy, a nawet całą sumę potrzebną do spełnienia celu. Jak dokonać wyboru? Jak często podkreślają inwestorzy, gdy dochodzi do współpracy między inwestorem a osobą starającą się o inwestycję, ważna jest tzw. “chemia międzyludzka”. Czy ufamy danej osobie? Czy możemy jej powierzyć swoje pieniądze? Odpowiedzi na dane pytania możemy znaleźć w opisie i historii danego studenta. Osoby odpowiedzialne za projekt Wishbone osobiście przeprowadzają wywiady z uczniami ubiegającymi się o dotacje, a nagrywane przez nich filmiki mogą pomóc nam w podjęciu decyzji.
Kto może się zgłosić do programu Wishbone? W zasadzie każdy uczeń, ale nie wszyscy z nich zostaną zaproszeni do dalszej części. Uczeń wyrażający szczerą chęć przystąpienia do programu musi złożyć aplikację, napisać esej o tym, czym się interesuje i na co przeznaczy zebrane pieniądze. Nie może mieć konfliktów z prawem i musi posiadać dobrą rekomendację od wychowawcy. Najważniejszym czynnikiem jest przekonanie do siebie rady Wishbone. Czy uczeń pełen obowiązków szkolnych ma sam przez to przebrnąć? Oczywiście, że nie. Wishbone zachęca nauczycieli, by promowali ideę crowdfundingu i prosi by pomogli swoim podopiecznym w złożeniu aplikacji.
Wishbone jest fundacją non-profit, więc nie pobiera żadnych prowizji od zebranych funduszy. Dużą rolę w pracy odgrywają sponsorzy, bez których zapewne Wishbone by sobie nie poradził. Projekt stworzyła Beth Schmidt, nauczycielka z Los Angeles, która zauważyła szerzący się problem studentów ze zdobywaniem funduszy do realizacji swoich naukowych marzeń. Co ciekawe Wishbone został stworzony przy współpracy finansowej jak i mentoringowej Rona Conwaya reprezentującego Kauffman Foundation.
źródło: techcrunch.com