Fundusz Point Nine Capital zainwestował 200 tysięcy dolarów w Positionly. To już druga inwestycja jaką pozyskał polski startup zajmujący się tematyką SEO.
Do tej pory w startup zainwestowano łącznie 300 tysięcy dolarów. Wcześniej w Positionly swój kapitał zaangażowało dwóch aniołów biznesu – Mariusz Gralewski z GoldenLine oraz Michał Skrzyński z Niania.pl. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój produktu oraz testowanie różnych kanałów pozyskiwania użytkowników.
– Planujemy rozbudowywać Positionly do narzędzia, które pomoże osobom nie zajmującym się SEO na co dzień, poprawiać jakość ich serwisów, a przez to ranking w wyszukiwarkach. Dla tzw. „power-users” planujemy w niedalekiej przyszłości udostępnić API oraz SDK, dzięki którym będą oni mogli rozbudowywać i dostosowywać Positionly do swoich potrzeb – mówi o inwestycji Grzegorz Kazulak, Prezes Positionly.
Niestety nie uzyskaliśmy informacji na temat dokładnego podziału procentowego udziałów w startupie, przez co nie znamy dokładnej wyceny Positionly. Jednak Grzegorz Kazulak powiedział nam, że wycena startupu sięga kilku milionów złotych i zdecydował się na współpracę z funduszem Point Nine Capital ze względu na „dość długi track-record udanych inwestycji w Polsce i na świecie (infakt.pl, pomocni.pl, zendesk, unbounce, geckoboard)„.
Positionly to narzędzie dla wszystkich osób rozpoczynających przygodę z SEO. Jeśli chcemy się dowiedzieć dlaczego nasz serwis jest dopiero na którymś z kolei miejscu w wynikach wyszukiwania, a nie znamy się tak dobrze na SEO, to powinniśmy skorzystać właśnie z Positionly. Startup z Warszawy pokaże nam co powinniśmy zrobić, by nasze wyniki były wyżej w wyszukiwarkach (obecnie obsługuje Google, Bing i Yahoo). Jego darmowa wersja pozwala na sprawdzenie wyników z pięciu haseł kluczowych. Płatne wersje zaczynają się od 19$, a kończą na 99$ miesięcznie.
źródło: techcrunch.com, goaleurope.com