15 maja wystartował nowy polski serwis muzyczny MusicRage.org. Nowatorska na naszym rynku formuła zakłada sprzedaż pakietów albumów w cenie ustalonej przez klienta.
MusicRage opiera się na idei sprawdzonej w ostatnich miesiącach na rynku gier komputerowych. Przez ograniczony czas w serwisie dostępny jest pakiet kilku albumów muzycznych (dystrybuowanych elektronicznie w formacie FLAC i MP3) niezależnych zespołów. Nowość polega na tym, że to klient decyduje, jaką kwotę chce zapłacić za pakiet, ile pieniędzy ma trafić do zespołu, a ile na pokrycie kosztów utrzymania serwisu.
– Zdecydowaliśmy się na przeniesienie na polski grunt znanej na rynku gier idei Humble Indie Bundle, czyli oferowania pakietu niezależnych płyt, z pozostawieniem klientowi swobody jeśli chodzi o cenę. – mówi Tomasz Stachewicz, współzałożyciel serwisu. Michał Michalski, drugi z założycieli, dodaje: – To klient decyduje, ile chce zapłacić za cyfrowy pakiet muzyki w bardzo dobrej jakości. Mamy nadzieję, że ten ciekawy model sprawdzi się i przyciągnie wiele interesujących, niezależnych zespołów, pozostających poza głównym, komercyjnym nurtem.
W pierwszej odsłonie serwis oferuje zestaw czterech płyt zespołów metalowych z Francji, Łotwy, Węgier i Polski (w tym album „V.E.N.I.” odnoszącej coraz większe sukcesy grupy Leash Eye). Klient, który zdecyduje się na zakup za cenę wyższą niż dotychczasowa średnia, otrzymuje dodatkowo kolejny album. Twórcy serwisu zapowiadają, że nie będą ograniczać się do ciężkich brzmień i już wkrótce planowane są pakiety np. z muzyką elektroniczną.
źródło: informacja prasowa