Znak it!, platforma do zarządzania płatnym dostępem do treści i usług w Internecie, nawiązał współpracę z tygodnikiem WPROST. Współpraca obejmuje wdrożenie systemu płatności za dostęp do wybranych artykułów z tygodnika WPROST publikowanych w serwisie Wprost.pl. W dalszej kolejności system Znak it! ma obsługiwać również pozostałe tytuły Platformy Mediowej Point Group.
– Umowa z Wprost jest dla nas szczególnie ważna. To pierwsza umowa, którą podpisujemy z dużym wydawcą w Polsce. Jednocześnie, nie jesteśmy jedynym operatorem płatności w serwisie Wprost.pl. Jest to dowód zaufania ze strony Wprost, ale także dla nas – wyzwanie. Wierzymy jednak, że czytelnicy szybko odkryją zalety Znak it! i będą korzystać właśnie z naszych usług – mówi Grzegorz Gołębiewski, twórca Znak it! Podkreśla, że przewaga konkurencyjna Znak it! polega m.in. na tym, że zapewnia on korzyści zarówno dla wydawców i reklamodawców, jak i dla czytelników.
W Znak it! wydawcy mają do wyboru kilka narzędzi monetyzowania swoich usług. W zależności od rodzaju publikowanych materiałów, ich oglądalności oraz profilu czytelników, mogą pobierać opłaty za dostęp czasowy lub jednorazowo – do całej publikacji, jej części lub pojedynczych treści. Znak it! umożliwia również sprzedaż wybranych treści na zasadzie tzw. „fremium” czyli z darmowym wstępem, oraz dobrowolnej lub sugerowanej donacji. – Z naszych doświadczeń wynika, że osoby młodsze preferują możliwość kupowania „na żądanie” pojedynczych artykułów, plików wideo lub audio zamiast drogich abonamentów – mówi Gołębiewski – Różnorodność i dopasowanie płatności do profilu odbiorców pozwala na zwiększenie obrotów nawet kilkunastokrotnie.
Także internauci – użytkownicy Znak it! mają wybór. Mogą korzystać z systemu jak z elektronicznego portfela, tzn. wykupić wirtualne kredyty (Znaki), a następnie płacić nimi za dostęp do treści on-line w czasie rzeczywistym, bez wielokrotnego podawania danych personalnych lub bankowych i bez konieczności pamiętania specjalnych kodów PIN lub haseł. Ale mogą też „zarobić” na dostęp do treści w zamian za działanie na rzecz sponsora/reklamodawcy, np.: poprzez obejrzenie reklamy, odpowiedź na ankietę lub podanie adresu e-mail. W tym przypadku użytkownik nie musi się nawet rejestrować w systemie.
Reklamodawcy, ale też firmy marketingowe badające rynek, mogą dzięki Znak it! lepiej dotrzeć do potencjalnych konsumentów, utrwalić wizerunek marki lub pozyskać dane.
Według Marcina Zduńczyka, Dyrektora ds. Publikacji Cyfrowych WPROST, współpraca ze Znak it! to szansa na pozyskanie nowych użytkowników płatnych treści. – To bardzo ciekawe rozwiązanie i wdrażamy je jako pierwsi w Polsce. System znaków pozwala na korzystanie z płatności przez osoby dotychczas niechętne pozostawianiu swoich danych w sieci – mówi Zduńczyk. Dodaje, że nowością jest możliwość „zarabiania” przez użytkowników. To może być ważny etap edukacyjny dla użytkowników. – Dzięki temu czytelnik może nie wydawać bezpośrednio pieniędzy, ale jednocześnie uczy się, że dostęp do pewnych treści wiąże się z jakimś działaniem z jego strony – podaniem danych czy odpowiedzią na ankietę – mówi.
Platforma Znak it! została zbudowana w oparciu o doświadczenia wydawców i internautów w kilku krajach europejskich i w USA. Była też wielokrotnie nagradzana za innowacyjność. Otrzymała m.in. branżową nagrodę Florin przyznawaną przez European Payment Consultants Association za najlepsze rozwiązanie systemu płatności w sieci. Projekt Znak it! uzyskał dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Więcej informacji na www.znakit.com
źródło: informacja prasowa