Przedstawiciele polskiego startupu Manubia nawiązali współpracę z funduszem HardGamma Ventures. Rozmowy na temat inwestycji rozpoczęły się w czerwcu bieżącego roku. Pomysłodawcy planują stworzenie dwóch kolejnych marek zależnych od Manubii.
Manubia, to narzędzie do tworzenia raportów ze sprzedaży w Internecie z takich portali jak eBay czy Allegro.pl. Dzięki Manubii możemy monitorować sprzedaż danego produktu, co pomoże nam w poszerzeniu naszej oferty czy też rozpoczęciu sprzedaży nowego produktu. Przedstawiciele polskiego startupu ogłosili dzisiaj, że otrzymają 600 tysięcy złotych dofinansowania na rozwój Manubii od HardGamma Ventures. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Konrada Latkowskiego, współtwórcę systemu Manubia.pl.
Jak powiedział nam Konrad, rozmowy na temat inwestycji rozpoczęły się zaraz po zakończeniu procesu przystępowania Manubii do programu Microsoft BizSpark Plus. Jak wynika z naszej rozmowy, HardGamma Ventures nie był jedynym funduszem, z którym zespół Manubii rozmawiał na temat inwestycji.
Zapytany o to, dlaczego wybrany do współpracy został akurat ten fundusz, Konrad Latkowski powiedział:
– W przypadku HardGAMMA ogromne znaczenie miało to, że znam się już dość długo z Krzyśkiem Kowalczykiem (Managing Partnerem w HardGamma Ventures – przyp. red.). Wiemy, czego możemy się po sobie spodziewać, Krzysiek zna i obserwuje Manubię od dawna (można powiedzieć, że od samego początku). Dla mnie ważne było, aby inwestor ufał projektowi. Do tego szukaliśmy też kontaktów w świecie e-commerce i Krzysiek oraz jego zespół takowe posiadają. Już teraz wprowadzają nas do dwóch zagranicznych firm, na których nam zależało w pierwszej kolejności.
Oprócz informacji dotyczących nawiązania współpracy z funduszem HardGamma Ventures dowiedziałem się, że w zamian za 600 tysięcy złotych, zespół Manubii odstąpi mniejszościowy pakiet udziałów w swojej spółce. Z inwestycją wiąże się również wprowadzenie kamieni milowych, które zostały wyznaczone przed nawiązaniem współpracy.
Czym ma być Manubia w przyszłości i na co zostaną przeznaczone otrzymane fundusze?
– Mamy trzy kierunki rozwoju – krajowy, nowe usługi krajowe oraz rozwój zagraniczny tego, co już zostało przetestowne w Polsce. Na pewno Manubia jako taka, będzie funkcjonować dalej, rozszerzy jednak swoje pole działania o nowe usługi, ale i nowe marki zależne – komentuje dla MamStartup.pl Konrad Latkowski.
Z nadesłanej informacji prasowej dowiadujemy się, że środki pozyskane od funduszu HardGAMMA Ventures zostaną przeznaczone na:
- inkubację dwóch nowych projektów, opartych na danych z systemu Manubia;
- rozwój Manubia Global (pozwala oszacować potencjał handlu zagranicznego w danej kategorii), której podstawą rozwoju są kontakty z zagranicznymi dostawcami danych;
- stały rozwój Manubia.pl; jednym z ważniejszych wydarzeń będzie poszerzenie bazy o dane archiwalne od 1 stycznia 2010 roku, co pozwoli rozpocząć pracę nad usługą „Manubia Trends”, żeby przewidywać, co będzie się działo na rynku.
Zespołom HardGamma Ventures oraz Manubii serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki za udaną współpracę!