10 pytań do… Marvina Liao

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Podczas tegorocznej edycji e-nnovation rozmawialiśmy z Marvinem Liao, który m.in. przez 10 lat pracował dla Yahoo. Marvin pracuje jako doradca w wielu firmach zajmujących się reklamą i marketingiem internetowym.

English version

Podczas tegorocznej edycji e-nnovation rozmawialiśmy z Marvinem Liao, który swoje doświadczenie zdobył m.in. pracując przez 10 lat dla Yahoo. Marvin obecnie doradza wielu firmom zajmującym się reklamą i marketingiem internetowym.

fot: e-nnovation

Dobry startup to taki, który… jest elastyczny i otwarty na zmiany.

Najważniejszą cechą startupowca jest… prawdziwa pasja i zaangażowanie.

Najważniejsze umiejętności zespołu tworzącego startup to… świetne umiejętności techniczne, świetne umiejętności biznesowe, świetne umiejętności sprzedaży.

Innowacyjność jest dla startupu jak… krew dla ludzi.

Gdybym musiał skorzystać z finansowania swojego pomysłu, zdecydowałbym się… zależy to od tego jaki startup miałbym tworzyć. Nie każdy potrzebuje dofinansowania.

Najlepszym sposobem na promocję startupu jest… zbudowanie dobrego produktu rozwiązującego prawdziwy problem.

Najczęstszą przyczyną porażki startupu jest… złe dopasowanie produktu do rynku, zbyt szybkie skalowanie pomysłu przed dopasowaniem się do rynku i nie słuchanie potrzeb rynku.

Najczęstszą przyczyną sukcesu startupu jest… nie wydaje mi się, że by istniała najczęstsza przyczyna sukcesu startupów 😉

Główną różnicą między amerykańskimi a europejskimi startupami jest to, że… amerykańskie startupy są bardziej agresywne, myślą szerzej, doceniają wagę i różnicę pomiędzy sprzedażą i marketingiem.

Warto jest zrobić startup ponieważ… innowacyjność napędza ekonomię, a większość innowacji pochodzi właśnie od startupów, nie od wielkich korporacji – niestety.