Jednym z głównych zadań strategii ekspansywnej działań PR jest rozważne reagowanie na trendy rynkowe. Obecnie mówi się dużo o aplikacji Vine, a właściwie o krótkich filmikach, które dzięki niej możemy nagrać. Okazuje się, że 6 sekund w zupełności wystarczy na ciekawą promocję znanych marek. Miłego oglądania.
Grafika główna artykułu pochodzi z vine.co
Aplikację Vine możemy pobrać na nasze smartfony i urządzenia mobilne z systemem iOS za darmo. Zasada działania Vine jest prosta. Na nakręcenie filmiku mamy całe 6 sekund, które możemy wykorzystać dosłownie na wszystko (oprócz treści rasistowskich, erotycznych i wulgarnych). Nagrywanie włącza się gdy przytrzymamy palcem ekran główny i zatrzymuje gdy go odłożymy. Ten czas pozwala nam na nagranie szybkiego filmiku. Aplikacja zdobyła popularność najpierw wśród amatorów filmików erotycznych, a następnie wśród kucharzy czy restauratorów promujących swoje dania.
Potencjał w tym kolejnym serwisie mikro-blogowym zauważyły również znane marki. Nagrywają więc filmiki prezentujące swoje produkty. Jednym wychodzi to lepiej, drugim gorzej. Oceńcie sami.
When good things come together. Introducing our first Vine. #myfirstvine vine.co/v/b52DvxmdKZt
— Malibu Rum (@Malibu_Rum) January 26, 2013
French Fries vs. #FishMcBites: The Epic Tic-Tac-Toe battle. Watch our first #Vine vine.co/v/bnBLqVBg6Kv
— McDonald’s (@McDonalds) February 4, 2013
Did you see our first #Vine starring #PercyPig…? Watch it now… vine.co/v/bn5gZXl5l0L
— M&S (@marksandspencer) February 6, 2013
Imagination. Invention. Innovation. #IWantToInvent vine.co/v/bnj0a72rbqD
— General Electric (@generalelectric) February 7, 2013
Woohoo! Our chameleon #ADAM changing colors on #Vine vine.co/v/bJ2EqwTWKQg
— Opel (@Opel) January 30, 2013
Check out calvinklein.tumblr.com tomorrow for live @hannelim updates from our W’s F13 runway show: vine.co/v/brBU7xJJrix #NYFW #CKFW #Vine
— Calvin Klein (@CalvinKlein) February 13, 2013
Jesteśmy ciekawi czy startupowcy w zaledwie 6 sekund potrafiliby zaprezentować swój produkt. Kto z Was udowodni nam, że się da? Nakręćcie filmik i podajcie nam link w komentarzu.