Czym jest Wasz projekt?
Projekt obejmuje stworzenie i rozwój pełnotekstowej wyszukiwarki ofert turystycznych polskich organizatorów turystyki. Wyszukiwarka dostępna jest na stronie www.qtravel.pl, za pośrednictwem której można znaleźć, zarezerwować i zakupić jedną z kilkunastu tysięcy ofert udostępnionych przez ponad 50 organizatorów. W ramach projektu stworzone zostało API, które może być wykorzystywane przez podmioty zewnętrzne.
Jaki problem rozwiązujecie?
Tradycyjne wyszukiwarki wycieczek wymagają od użytkownika określenia szeregu parametrów takich jak kraj, region, miejsce wyjazdu, data wyjazdu, udogodnienia. Pełnotekstowa wyszukiwarka Qtravel.pl upraszcza proces wyszukiwania do wpisania dowolnej frazy, która charakteryzuje poszukiwaną ofertę. Dzięki rezygnacji ze sztywnych kryteriów klient może szukać w oparciu o dowolne wybrane kryterium, np. tego co obejmuje program zwiedzania (Newski Prospekt Sankt Petersburg), czy tego jakie sporty można uprawiać w czasie wyjazdu ( kitesurfing). Qtravel udostępnia API swojej wyszukiwarki.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Projekt kierowany jest do trzech grup odbiorców. Pierwszą są klienci poszukujący wycieczek, którzy mogą wyszukać i zarezerwować ofertę turystyczną na stronie Qtravel.pl. Druga grupą są organizatorzy, którzy korzystając z Qtravel API mogą stworzyć pełnotekstową wyszukiwarkę własnych ofert. Trzecia grupa to agenci turystyczni i właściciele stron www dotyczących podróżowania, którzy implementując wyszukiwarkę Qtravel.pl we własnym serwisie internetowym mogą w prosty sposób go uatrakcyjnić.
Kto stoi za projektem?
Założycielami projektu są Tomasz Kolaszyński i Agnieszka Kukałowicz-Kolaszyńska, którzy część swoich udziałów odsprzedali prywatnemu inwestorowi. Zespół Qtravel.pl to grupa 9 osób, która od lat związana jest z branżą turystyczną i obejmuje osoby odpowiedzialne za sprzedaż produktu, osoby odpowiedzialne za opracowanie treści i marketing, a także osoby odpowiedzialne za utrzymanie i rozwój projektu.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Obecnie osiągnęliśmy etap stabilizacji zarówno pod względem finansowym, jak i projektowym, dzięki czemu możemy myśleć o dalszych planach rozwoju. Przeszliśmy długą drogę od serwisu z minimalną grafiką zawierającego oferty około 20 organizatorów i wykorzystującego komercyjne rozwiązania do wyszukiwania do serwisu z własnym silnikiem wyszukiwania, z ofertą 50 organizatorów i od niedawna z całkowicie odmienioną warstwą prezentacyjną.
Jakie są plany rozwoju?
Planujemy cały czas rozwijać narzędzia do wyszukiwania ofert turystycznych dodając nowe funkcjonalności i nowe produkty turystyczne. Chcemy, aby użytkownicy szukając pomysłu na urlop czy też konkretnej oferty zaczynali i kończyli proces wyszukiwania w naszym serwisie. Dlatego zależy nam na ciągłym doskonaleniu naszej wyszukiwarki. Planujemy też rozwijać nasze API tak, aby było to narzędzie, które jest wykorzystywane jest przez jak największą liczbę serwisów związanych z branżą turystyczną.