Będąc liderem technologicznym krajowego sektora bankowego, PKO Bank Polski konsekwentnie poszukuje i wdraża innowacyjne rozwiązania. Wspólnie z polsko-brytyjską firmą Coinfirm, w ramach bankowej platformy „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”, z sukcesem wypracował rozwiązanie w technologii blockchain.
Nagrodzone rozwiązanie pozwala na zdalną weryfikację autentyczności dokumentów bankowych, potwierdzając ich pochodzenie oraz informując, kiedy po raz ostatni były modyfikowane. Wdrożona technologia dostępna jest dla ponad 5 milionów klientów banku. Pod względem skali jest to największe wdrożenie technologii blockchain w europejskiej bankowości.
– PKO Bank Polski, jako pierwszy bank w kraju dokonał pełnego takiego wdrożenia. Koncentracja na innowacyjności, impakcie rynkowym i potencjale rozwojowym wpłynęły na ten efekt. Nasze Centrum Kompetencyjne Blockchain nie ustaje w pracy nad nowymi rozwiązaniami w tej technologii m.in. w obszarach takich, jak płatności, tokenizacja, czy konsorcja międzybankowe – dodaje Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.
W kategorii Karta kredytowa PKO Bank Polski zajął trzecie miejsce. Zbadane zostały parametry cenowe oraz funkcjonalność zgłoszonych produktów (Przejrzysta karta kredytowa, karta kredytowa PKO Mastercard Platinum) z uwzględnieniem różnych profili klientów. PKO Bank Polski doceniono za obsługę produktową i płatniczą oraz wysokie limity (20 tys. zł na karcie Przejrzystej i 200 tys. zł – na Platinum).
PKO Bank Polski odebrał też nagrodę w kategorii Spot reklamowy za jubileuszowy spot „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego”.